کد خبر : 167708
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
-

۶۵۰۰ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد خراسان شمالی است

۶۵۰۰ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد خراسان شمالی است

به گزارش قائم آنلاین، مجید الهی راد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه شش هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، اضافه کرد: از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دختر و سه هزار دانش‌آموز پسر هستند و ۹۹۰ دانشجو تحت پوشش این نهاد هستند. وی با

به گزارش قائم آنلاین، مجید الهی راد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه شش هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، اضافه کرد: از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دختر و سه هزار دانش‌آموز پسر هستند و ۹۹۰ دانشجو تحت پوشش این نهاد هستند.

وی با بیان اینکه در سه شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین کانون‌های فرهنگی و تربیتی فعال است، اظهار کرد: شهرستان‌هایی که کانون‌های فرهنگی ندارند دارای کانون‌های موقت هستند و برای نقاط مرزی و روستاها نیز کانون‌های سیار در نظر گرفته شده است.

الهی راد با تاکید بر اینکه در استان برنامه‌های مختلفی برای اوقات فراغت در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: برنامه‌های مبتنی بر قرآن و عترت، مقاله نویسی، کتابخوانی، برنامه‌های ورزشی و… از جمله برنامه‌هایی که دانش آموزان می‌توانند از آنان استفاده کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی بیان کرد: به مهارت آموزی دانش آموزان نیز توجه ویژه ای خواهد شد و آموزش صنایع دستی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای نیز آموزش داده می‌شود.

به گفته وی اردوهای مختلف زیارتی و آموزشی برای مددجویان در نظر گرفته می‌شود که ماه مبارک رمضان اردو ۱۱ روزه برای دختران به مشهد مقدس و ۴۰ نفر از مددجویان به شهر زیارتی قم در نظر گرفته شد.

الهی راد افزود: ۶۰ دانش‌آموز نیز به اردوی استان مازندران اعزام خواهند شد که این اردو با عنوان اردوی آینده سازان است که دانش آموزان از شرایط این اردو استفاده می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی اظهار کرد: در مردادماه نیز ۱۹۰ مادر و دختر به شهر زیارتی قم و ۴۰ دانشجو دختر به مشهد مقدس و ۴۰ نفر نیز برای سفر به عتبات عالیات سهمیه به استان ما داده شده است.

به گفته وی بر اساس اردوهای مختلفی که برای اقشار مختلف مددجویان در سه ماهه اول برگزار شده است، ۴۸۰ نفر از این اردوها در سه ماهه اول بهره مند شده اند.

الهی راد در رابطه با تعداد دانش آموزانی که از برنامه‌های اوقات فراغت کمیته امداد خراسان شمالی استفاده کردند، افزود: سه هزار و ۴۵۰ نفر از دختران و دو هزار و ۳۰۰ نفر از پسران در برنامه‌های مختلف اوقات فراغت سال گذشته استفاده کرده اند.

وی با بیان اینکه برخی از برنامه‌های با همکاری دستگاه‌های دیگر انجام می‌شود، بیان کرد: در شهرستان‌هایی که کانون‌های فرهنگی و تربیتی وجود ندارد مددجویان به دستگاه‌های دیگر معرفی می‌شوند و از خدمات مربوطه استفاده می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی اظهار کرد: به ازای هر مددجو ۷۵ هزار تومان پرداخت می‌شود که بتوانند از خدمات این نهاد استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه توجه ویژه‌ای به مددجویان روستایی نیز در این برنامه‌ها می‌شود، تصریح کرد: ۵۰ درصد برنامه‌ها برای جامعه شهری و ۵۰ درصد برای جامعه روستایی که اولویت در اردوها با جمعیت روستایی است.

وی در رابطه با مرکز نیکوکاری شهدای دانش‌آموز بیان کرد: کمک به دانش آموزان نیازمند از دغدغه‌های اصلی معلمان و کمیته امداد بوده است که برای مدیریت درست کمک به دانش آموزان نیازمند این مرکز راه اندازی شد و برای جشن عاطفه‌ها که در پیش رو داریم نیز از طریق این مرکز برنامه‌های مناسبی ارائه خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =