کد خبر : 167554
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۹:۰۵
-

پدر فعلی صنعت کشور، صنعتگر خارجی است

پدر فعلی صنعت کشور، صنعتگر خارجی است

به گزارش قائم آنلاین، حجازی در نخستین گردهمایی تخصصی صنایع نساجی، پوشاک و فناوری های وابسته استان اصفهان، با بیان اینکه به طور معمول منسوجات به دو نوع فنی و متداول تقسیم می شوند، اظهار کرد: منسوجات فنی نوآورانه هستند، اما در ایران منسوجات تولید متداول دارند. وی یادآور شد: امروز منسوجات فنی در ۶۶

به گزارش قائم آنلاین، حجازی در نخستین گردهمایی تخصصی صنایع نساجی، پوشاک و فناوری های وابسته استان اصفهان، با بیان اینکه به طور معمول منسوجات به دو نوع فنی و متداول تقسیم می شوند، اظهار کرد: منسوجات فنی نوآورانه هستند، اما در ایران منسوجات تولید متداول دارند.

وی یادآور شد: امروز منسوجات فنی در ۶۶ شاخه علوم کاربرد دارند و باید توجه داشت که خلاقیت موتور محرکه صنعت نساجی است و کلید آن تعامل بین صنعت و دانشگاه است.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی دانشگاه صنعتی اصفهان به برخی چالش های عدم تعامل دانشگاه در صنعت اشاره کرد و گفت: در برخی مواقع صنعت پذیرش و موتور محرک خود را دانشگاه نمی داند و پدر فعلی صنعت ما صنعتگر خارجی است. از سوی دیگر در بخش دانشگاه عجله در کار نیست و تولید فناوری نیازمند تحقیق است.

وی با اشاره به زیرساخت های مناسب تعامل صنعت و دانشگاه، اظهار کرد: در حال حاضر هفت هزار نفر در قالب ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت می کنند که متاسفانه تنها دو شرکت در حوزه نساجی کار می کنند، اما در حوزه پوشاک شرکتی فعال نیست.

حجازی تاکید کرد: متاسفانه صنعتگران و دانشگاهیان ما از ظرفیت شهرک علمی تحقیقاتی مطلع نیستند.

وی با بیان اینکه صنعت پوشاک و نساجی کشور نیازمند نگاه علمی است اما آنچه امروز است، کافی نیست، تصریح کرد: دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه صنعتی اصفهان آماده تعامل سازنده با صنعت نساجی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − سه =