کد خبر : 167728
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
-

مطالبات هزار میلیارد تومانی تأمین اجتماعی هرمزگان از کارفرمایان

مطالبات هزار میلیارد تومانی تأمین اجتماعی هرمزگان از کارفرمایان

به گزارش قائم آنلاین، سید فاضل حیدری بلوکی در نشستی خبری که به مناسبت آغاز هفته تأمین اجتماعی برگزار شده بود، اظهار کرد: جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی ۹۷۱ هزار و ۶۹۶ نفر است که نزدیک به ۵۶ درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهد. وی افزود: تعداد کارگاه‌های تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در

به گزارش قائم آنلاین، سید فاضل حیدری بلوکی در نشستی خبری که به مناسبت آغاز هفته تأمین اجتماعی برگزار شده بود، اظهار کرد: جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی ۹۷۱ هزار و ۶۹۶ نفر است که نزدیک به ۵۶ درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: تعداد کارگاه‌های تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در هرمزگان ۶۳ هزار و ۱۶۴ کارگاه فعال و نیمه فعال است، تعداد کارگاه‌های فعال استان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان تصریح کرد: در یک سال اخیر سه هزار و ۵۰۰ پرونده مستمری بگیران برقرار شده و از این تعداد ۷۵ درصد پرونده بازنشستگی، ۲۱ درصد پرونده بازماندگان و ۴۰ درصد را پرونده ازکارافتادگی تشکیل می‌دهد.

حیدری بلوکی با بیان اینکه تعداد ۴۲۲ پرونده مستمری مشاغل سخت و زیان‌آور در سال گذشته برقرار شده است، عنوان کرد: همچنین در یک سال گذشته دو هزار و ۷۱۷ مقرری بیمه بیکاری برقرار شده که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ ۲۹۹ نفر از اتباع خارجی در استان هرمزگان تحت پوشش قرار گرفته‌اند که نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان با اشاره به اینکه حقوق مستمری‌بگیران در سال ۹۸ به نسبت ۱۳ درصد مبلغ مستمری و مبلغ ثابت دو میلیون و ۶۱۱ هزار و ۴۷۰ تومان افزایش داشته است، بیان کرد: ۲۰۸ درخواست انتقال کسور بازنشستگی از سایر صندوق‌ها به صندوق تأمین اجتماعی و ۱۲۳ درخواست انتقال حق بیمه از صندوق تأمین اجتماعی به سایر صندوق‌های بیمه‌ای را داشته‌ایم.

حیدری بلوکی ابراز کرد: در سال ۹۷ هزار و ۹۶۳ متقاضی در ۴۴ جلسه کمیته تشخیص مشاغل سخت و زیان‌آور بررسی شده و ۹۰ درصد از مشاغل مطرح شده مورد تائید قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در یک سال گذشته مجموعاً پنج هزار و ۴۳۴ درخواست احتساب سابقه خدمت نظام‌وظیفه و حضور در جبهه از بیمه‌شدگان دریافت شده که ۹۳ درصد از این درخواست‌ها بررسی و محاسبه شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان اظهار کرد: استقرار موفقیت‌آمیز طرح بازرسی الکترونیک در شعب تأمین اجتماعی استان هرمزگان را داشتیم که در این طرح ۱۲۳ هزار و ۴۰۰ از کارگاه‌های سطح استان بازرسی آنلاین و ۸۰ هزار و ۶۸۳ نفر بیمه‌شده شناسایی شده است.

حیدری بلوکی افزود: طرح درگاه متمرکز خدمات غیرحضوری سازمان (طرح دکتر نوربخش) و ارائه ۴۵ خدمت به‌صورت غیرحضوری به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان را نیز در یک سال گذشته داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: اجرای طرح بخشودگی جرایم را نیز در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به‌منظور مساعدت با کارفرمایان خوش‌حساب مدیون از تاریخ ۱۳ تیر لغایت ۱۳ شهریور سال جاری داریم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان با بیان اینکه طرح پرونده الکترونیک (اسکن پرونده‌های قدیمی) در شعب تیپ دو، سه، چهار و پنج استان از تاریخ ۵ مردادماه ۹۸ اجرا می‌شود، عنوان کرد: از مزایای این طرح می‌توان به صرفه‌جویی در هزینه‌ها، حذف کاغذ، تسریع در کار بیمه‌شدگان، اصلاح فرآیند انجام کار، افزایش رضایت مراجعین و ایجاد قابلیت انجام برخی از تعهدات به‌صورت غیرحضوری اشاره کرد.

حیدری بلوکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مطالبات ما نزد کارفرمایان نزدیک به هزار میلیارد تومان است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان نیز در این جلسه بیان کرد: بیمارستان خلیج‌فارس، پلی کلینیک ولیعصر و درمانگاه بعثت در بندرعباس به‌صورت رایگان به دارندگان بیمه تأمین اجتماعی خدمات ارائه می‌دهند.

مریم امیری افزود: در سال گذشته ۱۱۷ هزار مراجعه به اورژانس بیمارستان خلیج‌فارس داشتیم و خوشبختانه در بخش خدمات‌رسانی اورژانس در رتبه دوم کشوری قرار گرفتیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان بیان کرد: به مناسبت هفته‌ی تأمین اجتماعی، بخش ام آر آی بیمارستان خلیج‌فارس در بندرعباس راه‌اندازی می‌شود.

وی در خصوص طرح درگاه خدمات غیرحضوری اظهار کرد: با توجه به گسترش خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی این سامانه تمامی سرویس‌های موجود و همچنین خدمات غیرحضوری جدید سازمان را در یک درگاه یکپارچه و در جای خود قرار داده و این طرح از ۲۹ فروردین‌ماه سال جاری در استان به‌صورت پایلوت در حال اجرا است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی هرمزگان اضافه کرد: تجهیزات ۲۶۵ تختی بیمارستان خلیج‌فارس را به ۲۸۵ تخت می‌رسانیم و در بخش‌های ویژه آرامش بیمار و نحوه خدمات‌رسانی ازجمله عوامل مهمی است که به آن توجه بسیاری داشتیم.

امیری در خصوص اقدامات انجام شده در یک سال گذشته تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی مطالبات دانشگاهی علوم پزشکی و مراکز دولتی را تا پایان شهریورماه سال ۹۷ پرداخت کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + 5 =