کد خبر : 167696
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
-

به دنبال احیای طرح جامع کاهش آلودگی رودخانه کارون هستیم

به دنبال احیای طرح جامع کاهش آلودگی رودخانه کارون هستیم

به گزارش قائم آنلاین، هوشنگ حسونی زاده در گفت‌وگو ، اظهار کرد: طرح جامع کاهش آلودگی رودخانه کارون شامل طرح‌های صنایع آب و فاضلاب، سازمان آب و برق و جهاد کشاورزی بود که در سال‌های گذشته توسط استان تعریف شد اما با توجه به اینکه هر کدام از این سازمان‌ها این طرح‌ها را به صورت

به گزارش قائم آنلاین، هوشنگ حسونی زاده در گفت‌وگو ، اظهار کرد: طرح جامع کاهش آلودگی رودخانه کارون شامل طرح‌های صنایع آب و فاضلاب، سازمان آب و برق و جهاد کشاورزی بود که در سال‌های گذشته توسط استان تعریف شد اما با توجه به اینکه هر کدام از این سازمان‌ها این طرح‌ها را به صورت جداگانه در برنامه بودجه کشور داشتند، موافقت انجام نگرفت.

وی افزود: اکنون مجدداً به دنبال احیای طرح جامع کاهش آلودگی رودخانه کارون هستیم تا با اجرای آن شرایط رودخانه کارون ساماندهی شود. در این زمینه قرار است تا استاندار خوزستان مساله را از طریق رئیس جمهور پیگیری کند.

معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه این طرح به تصویب شورای عالی آب نیز رسیده است، تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز اجرای طرح جامع کاهش آلودگی رودخانه کارون ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است و باید طی ۵ سال اجرایی شود.

حسونی زاده عنوان کرد: این طرح شامل شهرهای دزفول، اهواز، کارون، خرمشهر و آبادان می‌شود. در این زمینه قرار است تا تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرهایی که فاضلاب آنها وارد رودخانه کارون می‌شود ساخته و احیا شود. همچنین بر روی کشت‌های این مناطق نظارت شود تا شاهد کاهش مصرف آب برداشت شده از کارون باشیم.

وی ادامه داد: همچنین این طرح به جلوگیری از ورود زهکش‌های کشاورزی به درون رودخانه کارون کمک می‌کند و شرایطی را رقم خواهد زد که رودخانه کارون در یک برنامه زمانبندی شده ۵ ساله به صورت مناسبی ساماندهی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 4 =