کد خبر : 167432
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
-

عشایر خراسان شمالی در مناطق میانبند استان با مشکل تأمین آب مواجه‌اند

عشایر خراسان شمالی در مناطق میانبند استان با مشکل تأمین آب مواجه‌اند

به گزارش قائم آنلاین، ‌محمد رضا قلی پور در گفت و گو ، افزود: در حقیقت در ارتفاعات مشکلی برای تأمین آب مورد نیاز دام عشایری وجود ندارد اما در حال حاضر این افراد از ارتفاعات به مناطق میانبند استان کوچ کرده اند و با مشکل مذکور مواجه هستند. وی ادامه داد: درست است که

به گزارش قائم آنلاین، ‌محمد رضا قلی پور در گفت و گو ، افزود: در حقیقت در ارتفاعات مشکلی برای تأمین آب مورد نیاز دام عشایری وجود ندارد اما در حال حاضر این افراد از ارتفاعات به مناطق میانبند استان کوچ کرده اند و با مشکل مذکور مواجه هستند.

وی ادامه داد: درست است که وضعیت رودخانه و چشمه‌های استان به لحاظ منابع آبی نسبت به سال‌های گذشته خیلی خوب شده است اما فاصله استقرارگاه عشایر تا رودخانه‌ها بسیار زیاد است و دام برای رسیدن به رودخانه‌ها باید مسافت زیادی را طی کنند که این امر موجب کاهش وزن دام می‌شود.

قلی پور اظهار کرد: برای حل مشکل محدودیت آبی دام‌های عشایری، آبرسانی به صورت سیار انجام می‌شود اما تعداد تانکرهای آبرسان پاسخگو نیست.

وی تصریح کرد: این اداره کل دارای ۱۳ دستگاه تانکر آبرسان است و نیاز به حدود شش دستگاه دارد و باید این موضوع در سفر پیش روی رئیس جمهور و هیأت دولت مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسئول در ادامه به تعداد دام‌های عشایری این استان اشاره و بیان کرد: در چند سال گذشته به علت پایین بودن قیمت دام و بالا بودن قیمت علوفه بسیاری از عشایر دام‌های خود را حتی زمانیکه به اندازه کشتار نرسیده بود روانه کشتارگاه می‌کردند.

وی افزود: این درحالیست که هم وضعیت قیمت دام و هم مراتع بسیار خوب شده و هم اکنون عشایر تعداد دام‌های مولد خود را ثابت نگهداشته اند و تعداد دام‌های پرواری در حال افزایش است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + 15 =