کد خبر : 167420
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
-

عامل رکود کسب و کار در ایران فقط تحریم‌ها نیست

عامل رکود کسب و کار در ایران فقط تحریم‌ها نیست

به گزارش قائم آنلاین، «سعید عرفان» در گفت‌وگو ، با تاکید بر این که که تحریم‌ها و نوسانات سیاسی مشکل اصلی رکود کسب و کارهای کوچک و متوسط در کشورمان نیست، اظهار می‌کند: متاسفانه علی‌ رغم باور عمومی، کسب و کارهای امروز در جامعه تنها از نوسانات اقتصادی و سیاسی رنج نمی‌برند بلکه ضعف منابع

به گزارش قائم آنلاین، «سعید عرفان» در گفت‌وگو ، با تاکید بر این که که تحریم‌ها و نوسانات سیاسی مشکل اصلی رکود کسب و کارهای کوچک و متوسط در کشورمان نیست، اظهار می‌کند: متاسفانه علی‌ رغم باور عمومی، کسب و کارهای امروز در جامعه تنها از نوسانات اقتصادی و سیاسی رنج نمی‌برند بلکه ضعف منابع انسانی نیز یکی از بزرگترین مشکلات این حوزه در کشور و استان یزد است.

وی در این باره اضافه می‌کند: متاسفانه نیروی انسانی خوب در کشور کاهش یافته به نحوی که نسل جوان فعال در بازار کار امروز عمدتاً نیروهای راحت‌طلب هستند و به عبارتی «جیب خالی و پز عالی» دارند.

این کارشناس کسب و کارهای حرفه‌ای همچنین بر اهمیت مطلع بودن صاحبان کسب و کار از اخبار شرایط سیاسی و اقتصادی دنیا تاکید می‌کند و می‌گوید: کسب و کارها باید کاملاً از اوضاع آگاه باشند تا بتوانند در تصمیمات خود به ویژه جهت خرید مواد اولیه و بسیاری از موارد موارد از این آگاهی‌ها بهره بگیرند.

وی معتقد است که طرز فکر سنتی و در نظر نگرفتن تغییر سبک زندگی جامعه‌ی هدف از دیگر عوامل بروز بحران‌های اقتصادی برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بعضاً بزرگ است چرا که بسیاری از کسب و کارها به دنبال عدم آگاهی لازم و شناخت کافی از جامعه گاهاً حذف و البته در مقابل نیز برخی دیگر ره دلیل داشتن این شناخت، موفق خواهند شد.

عرفان به هفت کلید طلایی برای موفقیت در کسب و کار اشاره می‌کند و می‌گوید: اهتمام به این موارد شامل رقبای تازه نفس، تکنولوژی‌ و دانش روز، تغییر رفتار خرید و مصرف، تغییر سبک زندگی جامعه هدف، شرایط انسانی اعم از شرایط زندگی نیروی کار و نیز کارفرما و همچنین شرایط سیاسی و اقتصادی جامعه می‌تواند عامل موفقیت یا نابودی هر کسب و کاری را فراهم آورد.

وی با بیان این که موضوعاتی مانند خریدهای اینترنتی و تغییر سلیقه جامعه مواردی است که این روزها کسب و کارهای سنتی را با چالش مواجه کرده است، تاکید می‌کند: اگر این کسب و کارها نتوانند نیاز امروز جامعه را برآورده کنند، حذف خواهند شد.

وی در همین رابطه به ضرورت روی آوردن کسب و کارهای سنتی جامعه به سمت دنیای مجازی و استفاده از قدرت این ابزار نوین اشاره و در این باره تصریح می‌کند: در حال حاضر اکثر مردم بیش از دو ساعت از زمان خود را در دنیای مجازی سپری می‌کنند لذا یکی از بهترین شیوه‌های تبلیغات کسب و کارها استفاده از فضای مجازی است.

این کارشناس حوزه کسب و کار با اشاره به صرفه‌ی اقتصادی بالا در کسب و کارهای خانگی، بیان می‌کند: بهترین اقدام در شرایط کنونی روی آوردن جامعه به کسب و کارهای خانگی و استفاده از دنیای مجازی است که درآمدزایی بالا با صرف هزینه‌های پایین را به دنبال دارد.

وی بهره‌مندی از تهدیدهای کنونی به عنوان یک فرصت را از ضرورت‌های توسعه کسب و کارها عنوان می‌کند و می‌گوید: در شرایط کنونی که متاثر از تغییرات شرایط سیاسی و اقتصادی بسیاری از رقبا از دایره خارج شده‌اند و بازار دچار رکود است، بهترین فرصت برای آموزش پرسنل و بهره‌مندی از این عرصه به منظور تقویت کسب و کار است تا در همین بازار بتوان درآمدزایی قابل توجهی داشت.

عرفان با اشاره به اهمیت شناخت نیازهای جامعه کنونی، ابراز می‌کند: باید برای بقا و سپس توسعه اشتغال و درآمدزایی کسب و کار، ابتدا آموزش دید و سپس نیازهای جامعه را بر اساس آموزش شناسایی و کسب و کار را به این سمت و سو سوق داد.

وی همچنین با تاکید بر نقش آموزش در پیدا کردن بازار مناسب برای فروش و درآمدزایی، خاطرنشان می‌کند: کسب و کار نباید به سمت رقابت‌های تنگاتنگ حرکت کند چون جایی که رقابت زیاد باشد، تقاضا کمتر و بازار متاثر از این رقابت راکد می‌شود لذا باید تخصص را بالا برد و از میزان رقابت کاست.

عرفان در پایان با بیان این که نباید از دولت انتظار برآورد تمام کاستی‌های جامعه را داشت، عنوان می‌کند: نباید تنها به دنبال محاکمه دولت و قصورات کسب و کارهای خودمان را تفویض به دیگران کنیم بلکه باید شناخت و آگاهی را با آموزش بالا ببریم و هدفمند اقدام کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × یک =