کد خبر : 167497
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
-

ضرورت راه‌اندازی بنیاد حامیان علم و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی

ضرورت راه‌اندازی بنیاد حامیان علم و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی

به گزارش قائم آنلاین، جواد فرهودی در نشست با اعضای شورای دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در سطح کشور بنیاد حامیان علم و فناوری فعال است و با توجه به روحیه دینی و مذهبی حاکم بر اردبیل می‌توان این بنیاد را راه اندازی کرد و باید در این زمینه از ظرفیت نمایندگان مجلس، نماینده ولی فقیه

به گزارش قائم آنلاین، جواد فرهودی در نشست با اعضای شورای دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در سطح کشور بنیاد حامیان علم و فناوری فعال است و با توجه به روحیه دینی و مذهبی حاکم بر اردبیل می‌توان این بنیاد را راه اندازی کرد و باید در این زمینه از ظرفیت نمایندگان مجلس، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و افراد تأثیرگذار دیگر استفاده کرد.

وی ادامه داد: مدیریت دانشگاه محقق اردبیلی مدیریتی نسبتاً موفقی است و در زمینه پروژه‌های عمرانی هم کارهای خوبی انجام شده است.

فرهودی با اشاره به اینکه باید کارکنان دانشگاه با هماهنگی رئیس دانشگاه به صورت یک شبکه عمل کنند، ادامه داد: باید تمام ظرفیت‌های اجرایی و توسعه‌ای را برای ارتقای دانشگاه جذب کرد.

نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون دائمی هیأت امنای دانشگاه محقق اردبیلی افزود: وزارت علوم تدابیری اندیشیده است تا تمامی مصوبات هیأت امنای دانشگاه پایش شود.

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: برای اولین بار نمایندگان حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و گرمی و مشگین شهر از اعتبارات در اختیارشان کمک شایانی به دانشگاه کردند.

حبیبی با اشاره به اینکه در سال گذشته میانگین رشد علمی در کشور ۱۸ درصد است، تصریح کرد: این رشد در دانشگاه محقق اردبیلی ۵۰ درصد است.

وی با اشاره به اینکه همکاری‌های علمی بین المللی این دانشگاه بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، گفت: پروژه‌های عمرانی دانشگاه علیرغم محدودیت وضعیت اقتصادی کشور تعطیل نشده است و حتی پروژه‌های جدید هم تعریف و شروع کرده ایم.

حبیبی با بیان اینکه در چند ماه آینده چند پروژه دانشگاه با زیربنای ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، اضافه کرد: در کنار این پروژه‌ها، پروژه‌های عقب افتاده مثل المان شهدای گمنام، گلخانه آموزشی و غیره را هم پیگیر هستیم.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال ۹۸ برای اولین بار بخشی آورده شده و در آن وزارت علوم و بهداشت را مکلف به ایجاد درآمد ارزی کرده است که مزیتی برای دانشگاه‌ها محسوب می‌شود.

محمد فیضی در نشست با اعضای شورای دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در بودجه سال ۹۸ برای اولین بار بخشی آورده شده و در آن وزارت علوم و بهداشت را مکلف به ایجاد درآمد ارزی کرده است که مزیتی برای دانشگاه‌ها محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: باید به مصوبات هیأت امنای دانشگاه عمل شود و اگر مصوبه‌ای مورد اجرا قرار نمی‌گیرد باید آن را لغو کرد تا از بلاتکلیفی خارج شود.

رضا کریمی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: تعریف محل درآمد ارزی برای دانشگاه‌ها چند سالی است که مطرح شده است و این کار می‌تواند در توسعه دانشگاه‌ها تأثیرگذار باشد.

وی اضافه کرد: باید بین دانشگاه و عرصه تولید و خدمات و صنعت ارتباط منطقی ایجاد شود تا هر دو طرف از پتانسیل‌های یکدیگر استفاده کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =