کد خبر : 167426
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
-

حمایت از اجرای ۱۸۳ طرح محققان کشور

حمایت از اجرای ۱۸۳ طرح محققان کشور

به گزارش قائم آنلاین، پژوهشگران، اعضای هیات علمی مراکز علمی و محققان از سراسر کشور طرح‌های کاربردی خود در حوزه‌های مختلف علم و فناوری را به صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال می‌کنند تا در صورت تایید برای اجرا حمایت شود. این طرح‌ها بر اساس حوزه علمی به

به گزارش قائم آنلاین، پژوهشگران، اعضای هیات علمی مراکز علمی و محققان از سراسر کشور طرح‌های کاربردی خود در حوزه‌های مختلف علم و فناوری را به صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال می‌کنند تا در صورت تایید برای اجرا حمایت شود. این طرح‌ها بر اساس حوزه علمی به کارگروه مربوطه ارجاع داده می‌شود و در نهایت نیز به کمیته تخصصی می‌رود تا مورد ارزیابی قرار گیرد.

کمیته تخصصی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران هر ماه در جلسات خود بررسی مربوط به طرح‌ها را انجام می‌دهد و در آخرین جلسه این کمیته ۹۳ رساله دکتری، ۲۱ طرح پسا دکتری و ۶۹ طرح پژوهشی محققان از استان‌های مختلف تایید شد. این طرح‌های تصویب شده برای حمایت از حوزه‌های مختلف علمی هستند. این طرح‌ها شامل ۲۰ طرح پزشکی، ۱۴ طرح علوم انسانی و اجتماعی، ۱۳ طرح علوم دامی، دامپزشکی و شیلات، ۳۷ طرح کشاورزی و منبع طبیعی، ۱۱ طرح میان گروهی، ۲۹ طرح فنی و مهندسی، ۲۸ طرح محیط زیست، ۲ طرح مدیریت و علوم اقتصادی، ۳ طرح فیزیک و ریاضی و ۲ طرح هنر و معماری است.

این حمایت مادی و معنوی است تا مسیر پژوهش محققان را هموار کند. سقف حمایت مادی هر طرح هم بر اساس نیاز و تجهیزات مورد استفاده آن متفاوت است.

بر اساس این گزارش، ۲۲ کارگروه علمی در حوزه‌های مختلف همچون پزشکی، هوا و فضا، علوم پایه، معارف، هنر و سلامت و محیط زیست در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران فعال هستند تا با حمایت از محققان کشور در هر یک از زمینه‌های علمی زمینه توسعه تحقیقات آنها را فراهم کنند. تحقیقاتی که در نهایت رونق فعالیت‌ها و پیشرفت را برای کشور همراه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + نه =