کد خبر : 167214
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
-

تقوی: ویژگی‎های شهید خرسند به نسل جوان بازگو شود

تقوی: ویژگی‎های شهید خرسند به نسل جوان بازگو شود

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان فارس، آیت الله سیدرضا تقوی روز پنج‌شنبه ۱۳ تیر در جمع خانواده و شاگردان امام جمعه کازرون، به سابقه آشنایی ۱۲ ساله خود با آن شهید اشاره و اضافه کرد: یکی از رسالت‌های ما الگوسازی از افرادی است که شخصیت‌شان بر اساس ارزش‌ها

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان فارس، آیت الله سیدرضا تقوی روز پنج‌شنبه ۱۳ تیر در جمع خانواده و شاگردان امام جمعه کازرون، به سابقه آشنایی ۱۲ ساله خود با آن شهید اشاره و اضافه کرد: یکی از رسالت‌های ما الگوسازی از افرادی است که شخصیت‌شان بر اساس ارزش‌ها شکل گرفته چرا که این الگوها می‌توانند تکیه‌گاهی برای نسل جوان در برابر تهاجم فرهنگی غرب باشند.

وی با اشاره به این‌که شهدا سرمایه‌های مهم اجتماعی و معنوی ما هستند، تاکید کرد: شهید خرسند یک روحانی بود که رسالت روحانیتی خود را به خوبی انجام می‌داد.

به گفته تقوی، امام جمعه شهید کازرون از همان آغاز معتقد بود که یک روحانی باید در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی فعال باشد از این رو یک جریان سیاسی مطمئن و با سابقه را انتخاب و در شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ارتقا پیدا کرد و روز به روز تفکر، اندیشه و قدرت تحلیل ایشان از رویدادها و پدیده‌های سیاسی و اجتماعی درخشان‌تر و روشن‌تر بود و در کنار دوستان با سابقه سیاسی خوب درخشید .

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی گفت: این شهید والامقام شأن طلبگی و روحانیت را به خوبی رعایت می‌کرد، خطیب خوب خطبه‌های جمعه بود، همیشه با مطالعه پشت تریبون قرار می‌گرفت یا بر محور خطابه خطبه می‌خواند و مردم را به تقوا توصیه می‌کرد .

وی با بیان این‌که امام جمعه فقید کازرون انسانی مفید، مؤثر و مخلص بود که در ماه مبارک رمضان با اقتدا به مولای شهیدش امام علی (ع) با تن خونین به ملاقات خداوند شتافت، تصریح کرد: او صاف و زلال بود، بدون هیچ حاشیه و در پیرامونش هیچ مسئله‌ای وجود نداشت، این بسیجی با سابقه ‎ سه بار مجروحیت در جبهه تا مرز شهادت هم پیش رفته بود .

تقوی با اشاره به این‌که مردم خوب کازرون شهر ایمان، شهرانقلاب، شهر دین و دیانت پدری مهربان و راهنمایی دلسوز را از دست دادند، افزود: من به همسر مقاوم، مؤمنه و همراه آن شهید و فرزندان خوب، معتقد، متدین و با صفایش تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهار امیدواری کرد که راه این شهید بزرگوار ادامه پیدا کند، مواعظ و راهنمایی‌هایش همچنان در گوش‌ها باشد و در آینده هرکسی که در کازرون مسند امام جمعه قرار بگیرد در جهت تقویت فرهنگ اسلامی همین راه را با قدرت و قوت ادامه دهد.

وی هم‌چنین در مراسم چهلمین روز شهادت شهید خرسند، با تحسین عملکرد دستگاه‌های امنیتی و قضایی در دستگیری و محاکمه عامل شهادت امام جمعه کازرون گفت: این پرونده با هدف شفاف سازی درباره همه ابعاد این اقدام باز خواهد ماند.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند امام جمعه کازرون گفت: شهید خرسند شخصیتی انقلابی، خوش فکر، متعهد، مردم دار، دلسوز، پشتیبان ولایت فقیه و تلاشگر در رفع مشکلات بود .

تقوی با اشاره به اراده و مقاومت مردم ایران در مقابل با توطئه‌های دشمنان گفت: دشمن فکر می‌کند با گرفتن یک انسان خدمتگزار مردم ما عقب نشینی می‌کنند؛ ما از راهی که انتخاب کرده‌ایم برنمی گردیم؛ دشمن مردم ایران را نشناخته است، دشمن بداند با این شهادتها وحدت بیشتری بین مردم ایجاد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاوزی با ارج نهادن به مقام والای شهدا گفت شهدا زنده می‌شوند و در تاریخ این ملت می‌مانند، شناسنامه انقلاب اسلامی این‌گونه شد که نهضت ما حسینی است.

امام جمعه فقید کازرون، شب بیست و سوم ماه رمضان، حین بازگشت از مراسم احیا، از سوی فردی به نام درخشنده با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفت و به شهادت رسید.

قاتل امام جمعه کازرون در جلسه دادگاهی که روز ۱۲ تیرماه برگزار شد، محکوم به قصاص نفس شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + 3 =