کد خبر : 167204
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
-

امام جمعه مشهد: شما مردم مشکلات گرانی را حل کنید

امام جمعه مشهد: شما مردم مشکلات گرانی را حل کنید

به گزارش قائم آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی ضمن تبریک میلاد مسعود کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س)، اظهار کرد: امروز اگر مشکلی در عرصه‌های معیشت مردم بوده، مشکل در خود ما، مدیریت و بی‌تفاوتی مردم ما است. اگر

به گزارش قائم آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی ضمن تبریک میلاد مسعود کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س)، اظهار کرد: امروز اگر مشکلی در عرصه‌های معیشت مردم بوده، مشکل در خود ما، مدیریت و بی‌تفاوتی مردم ما است. اگر مدیران نمی‌توانند مساله گرانی معیشت را مدیریت کنند، شما وسط میدان آمده و حل کنید، اتحادیه‌ها و اصناف حل کنند. شما مردم و نهادهای مردمی مشکلات گرانی را حل کنید که عرصه معیشت بر قشر آسیب‌پذیر ما تنگ نشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تحلیل‌های اقتصادی و سیاسی که چه زمان بالا و پایین می‌آییم، کجا عقب و جلو می‌رویم، دشمن چگونه با ما مقابله می‌کند و کجا به سراغ ما می‌آید، همه اینها در واقع بر اساس یک معادله‌بندی ظاهری است، آنچه برای ما مهم بوده، معادله‌بندی غیبی ما در پشت پرده است. دشمن در مقابل آن معادله‌بندی غیبی ما صفر، هیچ، پوچ و ناچیز است. آمریکای بیچاره به خاطر شکست در منطقه و شکست پشت شکست، در صدد بر آمده تا ناوگان خود را از خلیج فارس بیرون ببرد و این هزینه دیگر برایش ارزشی ندارد زیرا روز به روز قدرت و نفوذش در منطقه سقوط می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: معادله‌بندی غیبی وجود دارد که کانون قدرت آن صاحب این قبر مطهر، عنایت و رحمت امام هشتم (ع) و توجهات خاصه بقیه الله است. این معادله‌بندی غیبی ما را ۴۰ سال عزیز و مقتدر نگه داشته و روز به روز بر قدرت ما اضافه می‌شود. دشمن لحظه به لحظه بحران ایجاد می‌کند اما به خود دشمن بر می‌گردد و برای ما به صورت عزت و اقتدار در می‌آید. این عنایت خاصه اهل بیت (ع) است. این معادله‌بندی غیبی پشت پرده را توجه داشته باشید نه اینکه تنها بر یک سلسله تحلیل‌های ظاهری بخواهید بگویید، کجا خوردیم، کجا عقب رفتیم و کجا زندگی ما به هم خورد. هیچ کجا زندگی ما به هم نخورد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در گذشته اگر مشکل اقتصادی پیش می‌آمد، ریش‌سفیدان بازار وسط می‌آمدند و حل می‌شد، آن هم در یک دولت طاغوتی نابکار. متأسفانه در یک دولت اسلامی و نظام دینی مدیران ما نتوانستند مدیریت کنند یا نخواستند مدیریت کنند، ما مردم که دور نرفتیم. ۴۰ سال انقلاب روی دوش شما مردم بوده و کسی غیر شما کاره‌ای نبوده است. الان شما مردم و نهادهای مردمی مشکلات گرانی را حل کنید که عرصه معیشت بر قشر آسیب‌پذیر ما تنگ نشود.

امام جمعه ارومیه: اسلام زدایی هدف اصلی استعمارگران و آمریکاست

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه با اشاره به به سالروز کشف حجاب در ۲۱ تیرماه توسط رژیم طاغوت افزود: اسلام زدایی هدف اصلی استعمارگران و آمریکا بوده و نماد مهم آن از بین بردن عفاف و حجاب در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام قریشی بااشاره به اینکه عفاف وحجاب دستور صریح الهی است بیان کرد: یکی از مؤلفه‌های اصلی در کشورهای اسلامی تاکید بر موضوع عفت و حیای درونی برای حفظ بنیان خانواده است.

وی بااشاره به سالروز ولادت حضرت معصومه (ص) و آغاز دهه کرامت خاطر نشان کرد: دختران ایران اسلامی باید حضرت معصومه را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهند.

امام جمعه بجنورد: آمریکاییها و اروپاییان با اصل نظام مشکل دارند

به گزارش ایسنا، حجت السلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در نماز عبادی و سیاسی جمعه در ادامه تاکید کرد: مسئولان باید حمایت‌های لازم را از روزنامه‌های استان داشته باشند چراکه قیمت کاغذ بالا رفته و این افراد تحت فشار هستند؛ در این جنگ فرهنگی قلم همانند سلاح است و افراد فعال در رسانه‌ها همچون رزمندگانی هستند که هم پیشگیری و هم درمان می‌کنند.

وی همچنین بیان کرد: این روزها آمریکا و اروپا به دست و پا افتاده است چراکه ضرب العجل ایران در حال به پایان رسیدن است، سخنانی که هم اکنون از آن شنیده می‌شود که حساب برای شما باز می‌کنیم اما نفت نمی خریم، اما این حساب به چه درد ما می‌خورد؟ باید مسئولان وزارت خارجه هوشیار باشند که فریب نخورند.

یعقوبی تصریح کرد: مطرح کردن مسائلی همچون موشک و هسته‌ای از سوی آمریکا و اروپا بهانه است و در حقیقت آنها با اصل نظام مشکل دارند و از این موضوع هراس دارند که تمدن اسلامی جای آنها را بگیرد.

امام جمعه موقت ورامین: فضای مجازی مسموم و رهاست

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید محسن محمودی، امام جمعه موقت ورامین در خطبه‌های نماز جمعه امروز ورامین گفت: امروز فضای مجازی یک فضای مسموم و رها است که سستی و کوتاهی مسئولین امر در این زمینه مورد سو استفاده دشمنان قرار گرفته است.

وی به اعتباراتی که دشمن در فضای مجازی علیه نظام اسلامی خرج می‌کند، اشاره کرد و گفت: باید شورای عالی فضای مجازی به مردم گزارش دهد، که در این سال‌های فعالیت خود جهت سامان دهی این فضا چه کرده است و پاسخگوی جنایات فرهنگی، اخلاقی، سیاسی و اقتصادی در فضای مجازی کیست.

محمودی گفت: ایران امروز، ایران دیروز نیست و آمریکا نیز به خوبی این مساله را می‌داند، امروز قدرت نظام اسلامی بسیار گسترده‌تر از قبل است، امروز در نیجریه ۲۰ میلیون شیعه به برکت تلاش‌های شیخ زکزاکی پرورش یافته و وحشت بر اندام استکبار انداخته است.

وی اضافه کرد: کسانی که فکر می‌کنند، اجرای سیاست‌های استکباری و نفوذ در برخی دستگاه‌ها می‌توانند، به مراسم انقلاب آسیب وارد کنند، بدانند ما ضمن انتقاد از برخی عملکردهای ضعیف و غیر انقلابی و بی توجهی به خواسته‌های مردم و روحیه اشرافی گری برخی مدیران هرگز دست از اسلام و انقلاب نکشیده و دشمنان آرزوی تضعیف این نظام اسلامی را به گور خواهند برد.

محمودی با بیان اینکه ملت ایران هرگز دشمنی‌های انگلیس را از یاد نخواهد برد، گفت: اخیراً هم انگلیس یک نفتکش ایرانی را توقیف کرده است، که اولاً از مسئولان ایرانی می‌خواهیم در صورت عدم رفع توقیف با اقدام متقابل یک نفتکش انگلیسی را توقیف کنند و ثانیاً انگلیس به چند نفوذی که در افطار سفارت انگلیس حضور پیدا کردند، دلخوش نباشد و بداند ملت ایران همان گونه که با مشت محکم بر دهان آمریکا و ترامپ کوبید، امروز نیز شعار مرگ بر انگلیس را نثار انگلیسی‌های مکار می‌کند.

امام جمعه اهواز: وزیر نیرو توجه ویژه‌ای به مشکل آب و فاضلاب خوزستان داشته باشد

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۱۴ تیرماه) اهواز گفت: در کلانشهر اهواز مناطق مختلفی وجود دارد که آب آن‌ها قطع است و روستاهای متعددی داریم که آب ندارند و آب در این روستاها با تانکر توزیع می‌شود؛ از دولت و وزیر نیرو برای در نظر گرفتن اعتبار کلان برای حل این مشکل کمک می‌خواهیم.

وی افزود: سیل و سیل‌زدگان همچنان اولویت اول استان هستند. تا زمانی که آرامش به کانون خانواده سیل‌زدگان بازنگردد، آنها همچنان اولویت اول ما هستند.

امام جمعه بندرعباس: قلمی که جامعه را ناامید کند، قلم خیانت است

به گزارش ایسنا، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس با اشاره به اینکه اگر بخواهیم از نفت عبور کنیم باید مالیات جایگزین آن شود، اظهار کرد: هر زمان تولید رونق بگیرد و حرکتش شتاب بگیر آن زمان مالیات افزون می‌شود.

وی اضافه کرد: با صنایع، کشاورزی، دامداری و تولید فکر و اندیشه است که رونق تولید شکل می‌گیرد پس باید بیش‌ازپیش در این حوزه فعالیت کنیم.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه آن روز که نفت از سبد درآمد کشورمان خارج شود آن روز، روز خوشبختی ماست، خاطرنشان کرد: آن زمان کسی نمی‌تواند با دامداری، کشاورزی و صنایع ما بازی کند و راه رسیدن اقتصاد مقاومتی بریدن از نفت و رفتن به سمت رونق تولید است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی در ادامه بابیان اینکه امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستور داد نهادهایی به‌سرعت تشکیل شود، خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران قدرتمند و توانمند بود اما برای ملتی که دشمنان قدرتمندی داشت و دارد نیازمند سپاه پاسداران و بسیج بودیم که به‌درستی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی دستور به تشکیل آن داد.

وی با اشاره به روز قلم، اظهار کرد: قلم‌ها باید هدف‌دار و متناسب با نیاز جامعه حرکت کند و آهنگ حرکت قلم با کاغذ باید با نیازهای جامعه هماهنگ باشد. قلمی که جامعه را ناامید کند، قلم خیانت است زیرا امروز جامعه نیازمند امید است نه امید خیالی بلکه امید حقیقی.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + چهار =