کد خبر : 167056
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
-

هشدار کاراکاس به شهروندان آمریکایی درباره عدم حفاظت از منافع‌شان در خاک ونزوئلا

هشدار کاراکاس به شهروندان آمریکایی درباره عدم حفاظت از منافع‌شان در خاک ونزوئلا

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در ماه ژانویه روابط دیپلماتیک با آمریکا را قطع کرده و واشنگتن را به مداخله در امور داخلی کشورش متهم کرد. خورخه آریزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: به خاطر امتناع دولت واشنگتن و عدم ارائه اختیار به ترکیه به عنوان

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در ماه ژانویه روابط دیپلماتیک با آمریکا را قطع کرده و واشنگتن را به مداخله در امور داخلی کشورش متهم کرد.

خورخه آریزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: به خاطر امتناع دولت واشنگتن و عدم ارائه اختیار به ترکیه به عنوان یک کشور حافظ منافع که از تأسیسات و اموال دیپلماتیک و منافع ونزوئلایی‌ها در آمریکا دفاع می‌کند، شهروندان آمریکایی که در ونزوئلا زندگی می‌کنند قادر به برخورداری از چنین حفاظتی نخواهد بود.

وی افزود: چنین نتیجه‌ای از اقدام واشنگتن برای کنار گذاشتن توافق نشأت می‌گیرد؛ توافقی که براساس آن قرار بود سوئیس از اموال آمریکا در ونزوئلا حفاظت کنند در حالی که ترکیه نیز باید نقش مشابهی برای ونزوئلا در آمریکا ایفا می‌کرد.

آریزا افزود: اکراه آمریکا به پیروی از این توافق به معنای نقض کنوانسیون ۱۹۶۱ وین در خصوص روابط دیپلماتیک است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + 8 =