کد خبر : 166903
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۹:۴۰
-

نمازخانه مدارس افت کرده است

نمازخانه مدارس افت کرده است

به گزارش قائم آنلاین، محمود مظفر در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود ۲ هزار و ۷۰۰ نمازخانه بین‌راهی در کشور اظهار کرد: این نمازخانه‌های شناسنامه‌دار متعلق به راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و شرکت نفت است. قائم مقام ستاد اقامه نماز با بیان اینکه هر سال به تعداد نمازخانه‌های بین‌راهی اضافه شده و علاوه

به گزارش قائم آنلاین، محمود مظفر در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود ۲ هزار و ۷۰۰ نمازخانه بین‌راهی در کشور اظهار کرد: این نمازخانه‌های شناسنامه‌دار متعلق به راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و شرکت نفت است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز با بیان اینکه هر سال به تعداد نمازخانه‌های بین‌راهی اضافه شده و علاوه بر آن نسبت به بازبینی و برطرف کردن نواقص آنها اقدام می‌شود، تصریح کرد: در این حوزه اقدامات خوبی صورت گرفته است، اما با حد مطلوب همچنان فاصله داریم و امیدواریم دقت بیشتری شود تا وضعیت بهبود یابد.

وی در ادامه به بحث چالش‌های پیش روی ترویج فرهنگ اقامه نماز در کشور اشاره کرد و گفت: مهمترین چالش این است که آنهایی که مسؤولیت دارند یعنی کسانی که باید اولویت آنها نماز باشد باید هم خودشان به نماز اهمیت بدهند و  هم برای نماز اعتبار ویژه اختصاص دهند موضوعی که متاسفانه الان کمرنگ است.

مظفر گفت:  شاید علت این کمرنگ بودن هم نداشتن شناخت کافی از نماز باشد، اما آنچه امروز شاهد آن هستیم این است که دغدغه برای نماز کم است، چون مسؤولان درگیر مسائل کاری و بودجه‌ای می‌شوند و همین موجب می‌شود از نماز غفلت کنند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز همچنین دربحث نماز در مدارس نیز گفت: نمازخانه‌های مدارس افت پیدا کرده است و دولت در این زمینه بودجه کمتری داده است، علاوه بر این حق‌العمل امامان جماعت نیز کم است.

مظفر همچنین درباره ساخت نمازخانه در شهرک‌های جدیدالاحداث نیز اینطور توضیح داد: دستورالعمل قانونی در وزارت راه و شهرسازی داریم که هرجا شهرکی ساخته می‌شود باید در آن نمازخانه ساخته شود، البته این موضوع تاکنون رعایت شده است اما بازهم نظارت‌های لازم انجام می‌شود.

وی در پایان به برنامه‌های آتی ستاد اقامه نماز در ماه‌های آینده اشاره کرد و گفت: آبان امسال اجلاس  سراسری نماز آبان ماه در استان گلستان با عنوان «نماز و مدرسه» برگزار می‌شود، اجلاسی که در آن از نظرات و تجربیات اقشار مختلف جامعه در آن استفاده خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + هفده =