کد خبر : 167064
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
-

مشکل زباله‌های دریایی تا زمانی که به رودخانه ریخته می‌شود حل نخواهد شد

مشکل زباله‌های دریایی تا زمانی که به رودخانه ریخته می‌شود حل نخواهد شد

به گزارش قائم آنلاین، زهرا جنسی در جلسه گرامیداشت روز دریای خزر که در پژوهشکده جهاد دانشگاهی گفت: حضور و برنامه ریزی از سوی همه نهادها قطعا منجر به اتفاق مثبتی خواهد شد. وی افزود: در بحث دریای خزر و حذف کاهش پلاستیک که به عنوان شعار مطرح شده است معمولا همه برنامه ها در

به گزارش قائم آنلاین، زهرا جنسی در جلسه گرامیداشت روز دریای خزر که در پژوهشکده جهاد دانشگاهی گفت: حضور و برنامه ریزی از سوی همه نهادها قطعا منجر به اتفاق مثبتی خواهد شد.

وی افزود: در بحث دریای خزر و حذف کاهش پلاستیک که به عنوان شعار مطرح شده است معمولا همه برنامه ها در مقصد صورت میگیرد و وقتی باعث مشکل می‌شود ما به دنبال حل و فصل آن می‌رویم.

جنسی با اشاره به این که ما رودخانه های بومی بسیار آلوده ای که مستقیم یا غیر مستقیم وارد دریای خزر می‌شوند داریم که بخش عمده آلودگی آنها از زباله است، افزود: مسئله زباله و پسماند در گیلان منجر به مشکل کلافه کننده ای شده است که نیازمند برنامه و هدف گذاری جدی تری است.

جنسی ادامه داد: اگر به روستاهای حاشیه اطراف دریای خزر رفته باشیم متوجه خواهیم شد که زباله هایی که در ساحل در اثر موج وارد دریا می‌شود به مراتب کمتر از زباله هایی هستند که در روستاهای اطراف وارد رودخانه ها و از آنجا وارد دریا می شود .

وی گفت: ما نیازمند یک همت بالاتر و برنامه ریزی دقیق تری هستیم که به مناسبت این روز زمانی که اسم زباله و پلاستیک را در کنار آن آوردیم، نیرو به سمتی برود که دست نهاد های متولی مانند شهرداری گرفته شود که مشکل از جای اصلی حل شود وگرنه مناسبت ها می تواند یک پاسداشت باشد.

جنسی اظهار کرد: مشکل ما همچنان باقی می ماند تا زمانی که خانوار ها بهترین راه فرار از زباله را انداختن زباله در رودخانه ها می‌دانند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − یازده =