کد خبر : 167091
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
-

مجله‌ای برای «آسیا»

مجله‌ای برای «آسیا»

به گزارش قائم آنلاین، مجله «آسیان» که «الهام‌بخش بودن برای آسیا، قدرتمند کردن مردم، تغییرات سازنده» را به‌عنوان شعار خود برگزیده است، اولین شماره ماهانه خود را در «ژوئن» سال ۲۰۱۳ منتشر کرد. منبع اصلی مطالب این مجله را مقاله‌های اعضای «انجمن روزنامه نگاران آسیا» (AJA) تشکیل می‌دهد. «انجمن رونامه‌نگاران آسیا»  در نوامبر سال ۲۰۱۱

به گزارش قائم آنلاین، مجله «آسیان» که «الهام‌بخش بودن برای آسیا، قدرتمند کردن مردم، تغییرات سازنده» را به‌عنوان شعار خود برگزیده است، اولین شماره ماهانه خود را در «ژوئن» سال ۲۰۱۳ منتشر کرد.

منبع اصلی مطالب این مجله را مقاله‌های اعضای «انجمن روزنامه نگاران آسیا» (AJA) تشکیل می‌دهد.

«انجمن رونامه‌نگاران آسیا»  در نوامبر سال ۲۰۱۱ با هدف تمرکز بر مسائل شمال شرقی آسیا تاسیس شد و بعدها حوزه فعالیت خود را به آسیای مرکزی، خاورمیانه و … نیز گسترش داد.

بسیاری از روزنامه‌نگاران از کشور های آسیایی در کنار دیگر روزنامه‌نگاران مناطق دیگر با «انجمن روزنامه‌نگاران آسیا» همکاری داشته‌اند که هدف آن‌ها سخن گفتن از آزادی و آینده‌ای بهتر برای روزنامه‌نگاری عنوان شده است.

این مجله از ابتدای فعالیت اعلام کرده که تمامی تلاش خود را در عرصه بررسی مسائل حوزه آسیا از دیدگاه ملت‌های قاره به‌کار گرفته است.

در حالی که منبع اصلی مجله «اِن» اعضای انجمن روزنامه‌نگاران آسیا محسوب می شود،  مجله آنلاین «آسیان» نیز با این مجله همکاری دوجانبه دارد.

این مجله آنلاین رسانه‌ای است که اخبار خود را به زبان‌های انگلیسی، عربی و کره‌ای در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. دفتر اصلی مجله در حالی در «کره» قرار دارد که این دفتر مسائل پنج منطقه مختلف شمال شرقی آسیا، جنوب غربی آسیا، آسیای مرکزی، خاورمیانه و انجمن ملل آسیای جنوب شرقی را نیز پوشش می‌دهد.

آخرین شماره‌های این مجله به گفت‌وگوی ویژه‌ای  با «خالتما بتولغا» – رییس جمهور مغولستان – پرداخته شده است.

«لی سانگ کی» مؤسس و رییس پیشین انجمن روزنامه‌نگاران آسیا که پیش‌تر ریاست انجمن روزنامه‌نگاران کره را نیز به عهده داشت، به‌عنوان مؤسس، در مدیریت مجله نقش اساسی دارد. «اشرف ابوالیزید»، رییس فعلی انجمن روزنامه‌نگاران آسیا که در کشورهایی چون مصر و کویت، یک روزنامه‌نگار فعال شناخته می‌شود، از دیگر مدیران مجله به‌شمار می‌رود. دبیری سایت چندزبانه این مجله نیز اخیرا به حبیب تومی از بحرین سپرده شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =