کد خبر : 166905
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۹:۴۵
-

متقاضیان طرح بازآفرینی شهری از ۲ محل تسهیلات می‌گیرند

متقاضیان طرح بازآفرینی شهری از ۲ محل تسهیلات می‌گیرند

به گزارش قائم آنلاین، محمدمهدی بلوردی چهارشنبه شب در نشست بازآفرینی شهری رفسنجان  اظهار داشت: محلات هدف ما بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی است که متقاضیان طرح بازآفرینی می‌توانند از دو محل تسهیلات بگیرند. مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بیان داشت: در رفسنجان به ازای هر واحد ۴۰ میلیون تومان تسهیلات بازآفرینی بدون سپرده

به گزارش قائم آنلاین، محمدمهدی بلوردی چهارشنبه شب در نشست بازآفرینی شهری رفسنجان  اظهار داشت: محلات هدف ما بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی است که متقاضیان طرح بازآفرینی می‌توانند از دو محل تسهیلات بگیرند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بیان داشت: در رفسنجان به ازای هر واحد ۴۰ میلیون تومان تسهیلات بازآفرینی بدون سپرده تعلق می‌گیرد یا اگر فرد توسعه‌گر و شرکت سازنده باشد برای هر واحد ۳۰ میلیون تومان دیگر تسهیلات تعلق می‌گیرد که در مجموع می‌توانند ۷۰ میلیون تومان وام بگیرند.

وی بیان داشت: اگر افراد از سیستم‌های نوین ساختمان‌سازی استفاده کنند به ازای هر واحد ۵۰ میلون تومان ۱۸ درصد و در مجموع ۹۰ میلیون تومان بدون سپرده تسهیلات دریافت کنند.

بلوردی خاطرنشان کرد: اراضی که در مالکیت بازآفرینی هستند در اختیار توسعه‌گر با قرارداد مشارکت یک‌سوم سهم ما که اراضی به عنوان آورده و دو سوم سهم شریک ما می‌شود در این راستا نظام مهندسی  و شهرداری هم همکاری می‌کنند.

علی حاجی‌زاده معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کرمان اظهار کرد: از ۷ هزار و ۷۵۱ هکتار شهر رفسنجان، ۴۴۲ هکتار بافت فرسوده است که ۶ درصد می‌شود و از ۱۵۱ هزار نفر جمعیت شهر رفسنجان ۲۵ هزار نفر ساکن این بافت‌ها هستند که ۱۷ درصد جمعیت می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان سهمیه ۷۰۰ واحد مسکونی پیشنهاد شده که در طرح بازآفرینی شهری از تسهیلات استفاده کنند، بیان کرد: در کنار تسهیلات ساخت، تسهیلات ودیعه اسکان موقت هم اعطا می‌شود که در کلان‌شهرها ۳۰ میلیون و در سایر شهرها ۲۲/۵ میلیون تومان تعلق می‌گیرد که بازپرداخت آن ۱۰ ساله است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − پنج =