کد خبر : 166919
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
-

فضا برای رشد فکری ـ اجتماعی دختران مهیاست

فضا برای رشد فکری ـ اجتماعی دختران مهیاست

به گزارش قائم آنلاین، ربیعه علیمحمدی امروز در گفت‌وگو ، در همدان با تبریک روز دختر اظهار کرد: نیازهای دختران امروز متفاوت است و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند نیز متفاوت است در نتیجه آنچه باید یاد بگیرند نیز باید متفاوت باشد. وی با بیان اینکه دختر امروز باید با دست پر وارد جامعه

به گزارش قائم آنلاین، ربیعه علیمحمدی امروز در گفت‌وگو ، در همدان با تبریک روز دختر اظهار کرد: نیازهای دختران امروز متفاوت است و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند نیز متفاوت است در نتیجه آنچه باید یاد بگیرند نیز باید متفاوت باشد.

وی با بیان اینکه دختر امروز باید با دست پر وارد جامعه و زندگی شود ادامه داد: دختر دیروز اگر مسائل خانه و زندگی را یاد می‌گرفت اما دختر امروز علاوه بر یادگیری آموزه‌های زندگی از مادرش باید آموزه‌های بیشتری چون برخورد با رسانه، نحوه رفتار در اجتماع و نحوه برخورد در فضاهای عمومی را بیاموزد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان با بیان اینکه دختر امروز بیشترین وقت خود را در فضای مدرسه و دانشگاه می‌گذرانند بیان کرد: همین حضور در اماکن مختلف در اجتماع نیاز دختر امروز به آموزه‌ها را بیشتر می‌کند.

وی در خصوص استقلال‌طلبی بیش از حد برخی از دختران امروز تصریح کرد: دلیل این مسئله این است که چنین دخترانی معنای واقعی خانواده را متوجه نشده‌اند، اگر یک دختر معنای واقعی خانواده و نقشی که یک خانواده در احساس آرامش دختران دارد را درک کند، متوجه خواهد شد که هیچ چیزی برای آنها خانواده نمی‌شود.

حجاب و عفاف باید در خانواده رشد یابد

علیمحمدی ادامه داد: ممکن است حس افراطی استقلال‌طلبی هم در دوران کودکی و هم در دوران بزرگسالی اتفاق بیفتد که خانواده به علت تنش زیاد و عدم ارتباط درست، حالت تنفری ایجاد کند که دختر نتواند محیط خانواده را تاب بیاورد.

وی اضافه کرد: ممکن است خانواده متعادل باشد و دختر با ورود به جامعه مفاهیم و آموزه‌هایی که در محیط و گروهی که با آن معاشرت دارد را دریافت کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان در خصوص چگونگی نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف در بین دختران امروز گفت: در مرحله نخست باید حجاب و عفاف در خانواده رشد یابد، به طوری که اگر مادری خود بی‌حجابی داشته باشد در دختران نیز تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: اگر دختری از سوی محارم (پدر و برادر و همسر) خود مورد حمایت قرار گیرد اعتماد به نفسش بالا می‌رود؛ دختری که اعتماد به نفس‌ داشته و مسیرهای درستی را برای نشان دادن خود پیدا کند، هیچ وقت دست به نمایش خود نخواهد زد.

رعایت مسائل دین برای سلامت دختران مفید است

علیمحمدی تصریح کرد: اگر دختران ما جایگاه اصلی خود در جامعه را پیدا کرده و از طریق رسانه‌ها، آموزش و پرورش و محیط‌های آموزشی اعتماد به نفسشان بالا رود، متوجه خواهند شد که مسائل دین برای سلامت آنها مفید است.

وی تأکید کرد: اگر دختران و پسران ما در سایه دین بزرگ شوند، مسلماً از بسیاری از آسیب‌ها در امان خواهند بود، زیرا دین به ما آرامش می‌دهد و ما را از بسیاری از آسیب‌ها و مسائل خطرآفرین دور می‌کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان در خصوص آرمانی شدن آرزوهای دختران امروز نیز بیان کرد: دختران امروز دختران بسیار خوبی هستند، دخترانی توانمند که در مسائل خانوادگی خیلی همراه و کمک‌حال هستند، آنها پدران خود را بسیار دوست دارند و می‌خواهند خانواده را در مسائل خانواده یاری کنند و از فشار زندگی پدر بکاهند.

وی با بیان اینکه دختران ما به دنبال ازدواج با همسرانی عفیف و پاکدامن هستند گفت: دختران فهمیده این جامعه تلاش می‌کنند در جامعه موثر واقع شوند.

جامعه اسلامی برای زنان جایگاه رفیعی قائل است

علیمحمدی با تأکید بر اینکه امروزه فضا برای رشد دختران فراهم است گفت: به لطف خدا و نظام جمهوری اسلامی امروزه فضا برای حضور دختران در جامعه و رشد فکری و علمی آنها بسیار فراهم است.

وی با بیان اینکه اکنون نگاه جنسیتی به دختران ما کمتر شده است افزود: دختران امروز با رعایت حجاب و عفاف می‌توانند در عرصه‌های مختلف فعالیت کنند و در این عرصه‌ها تا آن سوی مرزها پیش روند به طوری که علاوه بر کسب موفقیت برای خود برای جامعه نیز موثر باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان با اشاره به اینکه بعد از انقلاب در جامعه بانوی وزیر، وکیل و نماینده مجلس نیز داشتیم افزود: مرحوم دباغ که از سپاه نماینده امام(ره) بودند و به عنوان مبارز سیاسی فعالیت می‌کردند، نمونه‌ای از بانوان موفق هستند، جمهوری اسلامی به ما نشان داد که جامعه اسلامی برای زنان جایگاه رفیعی قائل است.

وی با تأکید بر اینکه از نظر علمی و اجتماعی هیچ تبعیضی بین بانوان و آقایان وجود ندارد گفت: دختران ما خیلی راحت‌تر از قبل می‌توانند با رفتار خوب و منطقی خود در جامعه حضور یافته و رشد یابند.

آسیب‌های اجتماعی دختران امروز بیشتر از دختران گذشته است

علیمحمدی با بیان اینکه در حال حاضر «صنف بانوان بازرگان» را در استان داریم گفت: بانویی در استان داریم که تولید ماشین‌های کشاورزی دارند یا بانویی که هزار رأس دام سنگین دارد و این نشان می‌دهد که تفکیکی بین مرد و زن وجود ندارد.

وی با اشاره به دختری که در روستا سرپرست خانواده است گفت: این دختر ۱۰ سال است مزرعه تولید عسل، ماهی و توت فرنگی دارد که او تنها نمونه‌ای از دختران فعال و پویای این سرزمین است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی دختران امروز بیشتر از دختران گذشته است بیان کرد: وقتی خانم وارد جامعه می‌شود مسلماً آسیب‌هایی نیز آن را تهدید می‌کند بنابراین باید اصول اصلی ضوابط را یاد بگیرند.

وی ادامه داد: اسلام بالاترین آموزه‌های رفتار اجتماعی را به زنان یاد داده و بالاترین الگوها در سطح کلان مانند حضرت زهرا(س)، حضرت خدیجه(س)، حضرت زینب(س) و … را به ما نشان داده است.

علیمحمدی تأکید کرد: هر جا یک زن با عفت و رعایت ضوابط اسلامی و شرعی وارد شده مشکلی برای او پیش نمی‌آید اما بدون رعایت موازین اسلامی و دینی قطعاً با مشکل مواجه خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − دو =