کد خبر : 166862
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۸:۱۰
-

خصیص بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی برای رونق اشتغال روستایی

خصیص بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی برای رونق اشتغال روستایی

به گزارش قائم آنلاین، منوچهر رزمجو ۱۲ تیرماه در کارگروه تخصصی اشتغال استان با اشاره به پرداخت ۶۰ درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی به متقاضیان، اظهار کرد: این پرداخت موجب شده نرخ بیکاری در مناطق روستایی کشور از ۸.۶ درصد در سال ۹۶ به ۷.۹ درصد در پایان سال ۹۷ کاهش یابد. وی افزود:

به گزارش قائم آنلاین، منوچهر رزمجو ۱۲ تیرماه در کارگروه تخصصی اشتغال استان با اشاره به پرداخت ۶۰ درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی به متقاضیان، اظهار کرد: این پرداخت موجب شده نرخ بیکاری در مناطق روستایی کشور از ۸.۶ درصد در سال ۹۶ به ۷.۹ درصد در پایان سال ۹۷ کاهش یابد.

وی افزود: ۲۶ درصد اعتبارات از سوی نهادهای حمایتی و ۷۴ درصد آن از سوی سایر دستگاه‌ها جذب شده که پیش‌بینی می‌شود با جذب مجموع این اعتبار برای ۲۰۰ هزار نفر از روستاییان کشور اشتغالزایی شود.

رزمجو گفت: سرانه راه‌اندازی هر طرح اقتصادی در کشور ۹۰ میلیون تومان بوده که می‌توان گفت با ۳۶ میلیون تومان می‌توان یک شغل در کشور ایجاد کرد.

معاون سرمایه گذاری و اشتغالزایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: سهم اشتغال مناطق روستایی کشور در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، ۲۵ درصد افزایش یافته است که طبق بررسی‌ها روند تولید و اشتغال در مناطق روستایی کشور رو به رشد است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است اعتبارات استان‌ها متناسب با ظرفیت‌ها و مزیت‌های خود، در حوزه‌های مختلف سهمیه‌بندی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + 10 =