کد خبر : 166907
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۹:۵۰
-

تولید گل رز در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۵۰۹ هزار شاخه افزایش یافته است

تولید گل رز در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۵۰۹ هزار شاخه افزایش یافته است

به گزارش قائم آنلاین، الیاس تاجدالدینی در گفت‌وگو ، در یاسوج، با اشاره به ظرفیت استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تولید گل رز اظهار کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۰ گلخانه تولید گل رز به مساحت ۱۶.۲ هکتار وجود دارد که سالانه مقدار قابل توجه‌ای گل تولید می‌شود. رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و

به گزارش قائم آنلاین، الیاس تاجدالدینی در گفت‌وگو ، در یاسوج، با اشاره به ظرفیت استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تولید گل رز اظهار کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۰ گلخانه تولید گل رز به مساحت ۱۶.۲ هکتار وجود دارد که سالانه مقدار قابل توجه‌ای گل تولید می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سال جاری تاکنون میزان گل رز تولید شده استان چهار میلیون و ۹۰۰ بوده که خوشبختانه نسبت به گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان این‌که آنجلینا و ساموراییدلسیوتنا، فیستا، آوالانچ، ردوان، تابسان، اورانجیوس، از مهمترین ارقام گل رز تولید شده در استان است، گفت: تولید گل رز در کهگیلویه و بویراحمد سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ بیش از ۵۰۹ هزار شاخه افزایش یافته است.

این مسؤول بیان کرد: فراهم کردن زمینه صادرات این محصول، توسعه گلخانه‌های انفرادی و فعال کردن مجتمع‌های گلخانه‌ای در شهرستان‌ها و  پرداخت تسهیلات بانکی و آموزش‌های تخصصی رایگان از مهم‌ترین برنامه‌های جهاد کشاورزی استان در زمینه افزایش تولید گل رز است.

تاج‌الدینی به احداث ۲ گلخانه گل رز به مساحت ۱.۲ هکتار در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در زمینه اشتغال ۱۹۶ نفر به طور مستقیم در گلخانه‌های گل رز استان مشغول بکار هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + 4 =