کد خبر : 166927
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
-

اربعین یک فصل مشترک و محوری در روابط استان‌های «ایلام» و «واسط» است

اربعین یک فصل مشترک و محوری در روابط استان‌های «ایلام» و «واسط» است

به گزارش قائم آنلاین، قاسم سلیمانی‌دشتکی در راس هیئتی به استان واسط عراق سفر کرد و در بدو ورود مورد استقبال محمد جمیل‌المیاحی استاندار جدید واسط عراق قرار گرفت. در این سفر که دومین دیدار استاندار ایلام با استاندار جدید واسط عراق است معاونین امور عمرانی و اقتصادی استاندار، مشاور سفیر ایران در عراق، رایزن

به گزارش قائم آنلاین، قاسم سلیمانی‌دشتکی در راس هیئتی به استان واسط عراق سفر کرد و در بدو ورود مورد استقبال محمد جمیل‌المیاحی استاندار جدید واسط عراق قرار گرفت. در این سفر که دومین دیدار استاندار ایلام با استاندار جدید واسط عراق است معاونین امور عمرانی و اقتصادی استاندار، مشاور سفیر ایران در عراق، رایزن اقتصادی ایران در عراق، فرماندار مهران و چند تن دیگر از مسوولان استانی نیز حضور داشتند.

وی در نشست مشترک بین مسوولان دو استان ضمن ابراز خوشحالی از سفر به این استان گفت و افزود: روابط دو استان ایلام و واسط از گذشته حسنه بوده است و این دیدار نیز به مناسبات فی‌مابین تحرک بیشتری می‌بخشد.

استاندار ایلام تصریح کرد: این روابط می‌تواند فراتر از محدوده دو استان در مناسبات بین دو کشور ایران و عراق تاثیرگذار باشد.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه خواستار اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه‌های گذشته بین دو استان شد و عنوان کرد: با توجه به درپیش بودن اربعین نیازمند تعامل و همکاری گسترده‌تر برای هرچه باشکوه برگزار نمودن این مراسم بین‌المللی هستیم.

وی خواستار تشکیل کمیته‌ای مشترک با ریاست دو استاندار در جهت مدیریت هرچه بهتر مراسم اربعین شد و اضافه کرد: بصورت متناظر کمیته‌های مشترک با مسوولیت مسوولان دو استان در حوزه‌های مختلف اربعین شکل گیرد که این مهم می‌تواند باعث ایجاد هم‌افزایی در مراسم اربعین گردد.

استاندار ایلام در پایان خواستار ایجاد کنسولگری در استان و مکاتبات لازم در خصوص حذف ویزا ما بین دو استان شد و خاطرنشان کرد: همچنین لازم است در ایجاد بازارچه‌های دو طرف مرز و ایجاد یک شهرک صنعتی مشترک براساس توافقات قبلی پیگیری‌های لازم صورت پذیرد.

در ادامه این دیدار محمد جمیل‌المیاحی استاندار واسط عراق ضمن ابراز خرسندی از حضور استاندار ایلام و هیئت همراه در عراق خواستار مشارکت بیشتر استان در امور مختلف زوار ایرانی در خاک عراق شد و اظهار داشت: لازم است در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان مشارکت طرف ایرانی بیشتر شود.

وی ضمن اعلام پایبندی به تعهدات در تفاهم نامه‌های قبلی افزود: علاوه بر مراودات مختلف با استان ایلام فصل مشترک و محوری ما با ایران برگزاری باشکوه مراسم اربعین است و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

گفتنی است، در پایان این دیدار در خصوص موضوعات مختلف از جمله مسائل مربوط به مرز، مقوله اربعین، مسائل تجار و بازرگانان، بازارچه‌های مرزی، بهداشت و درمان، حمل‌ونقل، منابع طبیعی و … بین دو طرف، تفاهم نامه‌هایی امضا شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − یازده =