کد خبر : 167011
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
-

اختیارات بازآفرینی شهری به استان‌ها واگذار می‌شود

اختیارات بازآفرینی شهری به استان‌ها واگذار می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، مهدی جمالی نژاد صبح امروز در همایش روز شهرداری و دهیاری‌ها در فرمانداری قم، با اشاره به ۸۵سفر استانی خود طی ۸ماه گذشته که به این سمت منصوب شده است، عنوان کرد: در این مدت به برخی استان ها بیش از ۱۰ بار سفر کرده‌ام و برخی از استان‌ها نظیر سیستان

به گزارش قائم آنلاین، مهدی جمالی نژاد صبح امروز در همایش روز شهرداری و دهیاری‌ها در فرمانداری قم، با اشاره به ۸۵سفر استانی خود طی ۸ماه گذشته که به این سمت منصوب شده است، عنوان کرد: در این مدت به برخی استان ها بیش از ۱۰ بار سفر کرده‌ام و برخی از استان‌ها نظیر سیستان و بلوچستان، کرمان، کردستان و استان‌های دور از مرکز را نیز بیش از یک سفر حضور داشته ام، با این وجود اولین دیدار با مسئولان قم است.

رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور ادامه داد: باید بگویم که ارتباط و پیگیری مدیران، شهرداران و دهیاران قم مقداری ضعیف و مطالبه‌گری خیلی کم است؛ به نظر می رسد شهری که در مجاورت و همسایگی پایتخت است باید ارتباط و پیگیری مطالبات را بیشتر کند.

جمالی نژاد در بخش دیگر ظرفیت‌های استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: ظرفیت در شهر و روستاهای استان قم بی نظیر و کم نظیر است؛ ظرفیت ۲۰میلیون زائر، مرکزیت مذهبی و علمی کشور، مسیر عبور اکثر استان ها، دسترسی آسان به پایتخت و … همه ظرفیت‌های بسیار بالایی برای شهرها و روستاهای استان است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستانها و روستاهای قم افزود: شهرها و روستاهای استان می‌توانند با بهره گیری از پتانسیل گردشگری مذهبی قم درآمدزا شوند.

وی با اشاره به حجم ورود زائران به قم و لزوم تقویت شبکه حمل و نقل استان عنوان کرد: شهرها و روستاهای استان می‌توانند با ایجاد شرکت حمل و نقل جمعی به رفع این مشکل کمک کنند.

جمالی نژاد با اشاره به امضای تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی در خصوص بازآفرینی بافت‌ فرسوده و ناکارآمد شهری اظهار کرد: بر اساس این توافق اختیارات بازآفرینی شهری به استان‌ها واگذار خواهد شد.

وی تبدیل وضعیت‌های شغلی در شهرداری‌ها را مایه آرامش و آسایش در مجموعه‌های شهری و روستایی و عامل ایجاد رضایتمندی در کشور دانست و گفت: این موضوع در حال پیگیری است، همچنین آئین نامه استخدامی دهیاری‌ها نیز اصلاح و برای تصویب به دولت ارسال شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − سه =