کد خبر : 166649
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
-

مسئولان چند استان به دنبال اجرای تونل بهشت‌آباد هستند

مسئولان چند استان به دنبال اجرای تونل بهشت‌آباد هستند

به گزارش قائم آنلاین، همایون یوسفی در جلسه ستاد ملی مقابله با گرد و غبار که روز سه‌شنبه (۱۱ تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: محیط زیست یکی از عرصه‌های قدرت هر کشور در عرصه سیاسی است و باید از محیط زیست بیشتر حفاظت کنیم. کشور ما در منطقه‌ای از دنیا قرار گرفته

به گزارش قائم آنلاین، همایون یوسفی در جلسه ستاد ملی مقابله با گرد و غبار که روز سه‌شنبه (۱۱ تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: محیط زیست یکی از عرصه‌های قدرت هر کشور در عرصه سیاسی است و باید از محیط زیست بیشتر حفاظت کنیم. کشور ما در منطقه‌ای از دنیا قرار گرفته است که اقلیم شکننده‌ای دارد. این مساله می‌طلبد که از طرف مردم و مسئولین به محیط زیست دقت بیشتری شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در آینده مدنظر خواهد بود، تغییر اقلیم و تغییرات آب و هوا است. تغییر اقلیم بیشتر در مرزهای میانی کره زمین و در مناطق غرب آسیا و شمال آفریقا رخ خواهد داد. مدل‌هایی که تغییر اقلیم را رصد می‌کنند نشان می‌دهند که تغییر اقلیم در ایران شدید خواهد بود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: شاید وظیفه همه ما در کشور این است که به این مساله توجه داشته باشیم. مجلس شورای اسلامی مصوبات خوبی در زمینه محیط زیست دارد. اخیراً نیز لوایح خوبی در این زمینه تصویب شده است. در بودجه سال ۹۸ نیز اعتبار مناسبی برای سازمان محیط زیست در نظر گرفته شده است.

یوسفی گفت: در چند سال اخیر بیشترین دغدغه مردم خوزستان ریزگردها بود. زمانی که کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی شده بودم، می‌دیدم که بیشترین خواسته مردم، حل شدن مشکل ریزگردها بود. در آن زمان شرایط حاکم بر کشور، دولت و مجلس به شکلی بود که تصور می‌شد نمی‌توان برای حل این مشکل کاری کرد و مردم خوزستان باید با آن سازگاری پیدا کنند اما با پیگیری‌هایی که انجام شد، مشخص شد که علت اصلی گرد و غبار کانون‌های داخلی هستند و نسبت به بقیه کشور، تاثیرپذیری خوزستان از کانون‌های گرد و غبار خارجی کمتر است و در نهایت در برنامه توسعه داخلی کشور مصوب شد که کانون‌های ریزگرد داخلی تا سال ۱۴۰۰ کنترل شود.

وی تصریح کرد: از اسفندماه سال ۹۵، کار کنترل کانون‌های داخلی انجام شد. اقدامات انجام شده موجب شده است که امروز نسبت به سال‌های گذشته تعداد روزهای سالم ما افزایش پیدا کند. همچنین شدت گرد و غبار که در گذشته به حداکثر ۱۰ هزار واحد می‌رسید، به سه هزار واحد می‌رسد، حبی یعنی شدت گرد و غبار حدود دو سوم کمتر شده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: آبگیری تالاب‌ها موجب شد تا حدود زیادی کانون‌ها کنترل شوند. البته این به این معنی نیست که گرد و غبار در خوزستان وجود ندارد، بلکه این مشکل تا حد زیادی بهتر شده است.

یوسفی تصریح کرد: ۱۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به حل مساله ریزگردها اختصاص داده شده است. به این ترتیب اعتبار مقابله با ریزگردها در سال ۹۸ نیز مشخص شده است و برنامه‌ها امسال نیز همچنان ادامه خواهند داشت.

وی تاکید کرد: در چند سال اخیر هیچ پروژه انتقال آبی مطالعه، کلنگ‌زنی و اجرا نشده است. در چند سال آینده نیز این اتفاق نمی‌افتد. گاه حرف‌هایی در این زمینه زده می‌شود که درست نیستند. بودجه لازم برای پروژه‌های انتقال آب در بودجه سال ۹۸ حذف شده است و پروژه‌ای در زمینه انتقال آب، مطالعه و … داده نشده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم در زمینه تونل بهشت‌آباد دغدغه‌هایی دارند؛ اما در چند سال اخیر هیچ کاری برای ساخت این تونل انجام نشده است. در چند سال آینده نیز کاری انجام نمی‌شود. البته مسئولان استان‌های دیگر به دنبال اجرای آن هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + 10 =