کد خبر : 166793
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
-

ضرورت تقویت همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با جهاد دانشگاهی

ضرورت تقویت همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با جهاد دانشگاهی

به گزارش قائم آنلاین، دکتر حمیدرضا طیبی امروز (چهارشنبه ۱۲ تیر) در سفر به شهرکرد در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: خوشبختانه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، مطلوب ارزیابی می‌شود. وی افزود: لازم است سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای تکمیل ساختمان جهاد دانشگاهی اعتباری را در

به گزارش قائم آنلاین، دکتر حمیدرضا طیبی امروز (چهارشنبه ۱۲ تیر) در سفر به شهرکرد در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: خوشبختانه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، مطلوب ارزیابی می‌شود.

وی افزود: لازم است سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای تکمیل ساختمان جهاد دانشگاهی اعتباری را در قالب تسهیلات اختصاص دهد.

طیبی گفت: لازم است کمک‌هایی از سوی استان به منظور ایجاد و احداث مرکز درمان در حوزه نازایی، سلول‌درمانی و … که بحث‌های تخصصی جهاد دانشگاهی است صورت گیرد.

وی گفت: جهاد دانشگاهی در بسیاری از حوزه‌ها از جمله حوزه کشاورزی بسیار تخصصی اقداماتی را انجام داده از جمله این اقدامات می‌توان به اصلاح نژاد دام سبک و سنگین، ماهیان سردابی، گردو و فندق اشاره کرد، همچنین می‌توان در زمینه بادام استان اقداماتی را انجام داد.

رئیس جهاد دانشگاهی بر توسعه مشاغل خانگی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی تاکید کرد.

کاهش ۱۰ درصدی بودجه

در ادامه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بودجه کشور و به تبع در استان‌ها ۱۰ درصد کاهش یافته است، گرچه کشور در هنگام سختی‌ها تصمیمات بهتری را اتخاذ کرده و بهره‌وری افزایش یافته است.

طهمورث الیاسی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی نهاد عمومی غیر دولتی است، گفت: جهاد دانشگاهی طرح‌های مطالعاتی بسیاری انجام داده که دستگاه‌ها می‌توانند از ظرفیت این نهاد استفاده کنند و آمادگی کامل در خصوص کمک به جهاد دانشگاهی استان از محل اعتبارات توازن ملی از سوی سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل ساختمان جهاد دانشگاهی وجود دارد.

وی در ادامه افزود: حدوداً ۱۱.۷ میلیارد تومان از اعتبارات فنی اعتباری استان که مربوط به سال گذشته بوده جذب نشده است.

کار جهاد دانشگاهی کاربردی کردن علم و فناوری است

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری نوغانداری اجرا شده است، بیان کرد: این کار را می‌توان گسترش داد، زیرا کار جهاد دانشگاهی تولید علم و فناوری و کاربردی کردن آن است.

دکتر طیبی در بخش دیگری از این سفر در دیدار با خیر شاخص چهارمحال و بختیاری نیز اظهار کرد: سازمان جهاد دانشگاهی دارای توانمندی‌های بسیاری است، به طوری که در حوزه‌های پزشکی اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام داده است که می‌توان این گونه خدمات را در استان ارائه کرد.

وی افزود: اگر زیرساخت‌ها در چهارمحال و بختیاری تأمین شود، می‌توان این گونه دانش‌ها را به استان منتقل کرد.

طیبی گفت: اگر زیرساخت‌ها و امکانات برای جهاد دانشگاهی فراهم باشد، می‌تواند اقدامات مؤثری در راستای ارتقای پتانسیل‌های استان انجام دهد. جهاد دانشگاهی سازمانی است که منبع مالی ندارد، ۲۰ درصد کمک از دولت اخذ می‌شود و این میزان کمک به حوزه پژوهش برای تولید فناوری اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: در بحث واکسن ماهیان سردابی اقداماتی از سوی جهاد دانشگاهی انجام شده که این آمادگی وجود دارد که در چهارمحال و بختیاری نیز این کار انجام شود، همچنین مشاغل خانگی به منظور ایجاد اشتغال و درآمد افراد جویای شغل خانگی در حال اجرا است.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری نوغانداری اجرا شده است، بیان کرد: این کار را می‌توان گسترش داد، زیرا کار جهاد دانشگاهی تولید علم و فناوری و کاربردی کردن آن است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی به لحاظ مالی ضعیف است، اگر خیرین کمک کنند می‌توان اقدامات بسیاری را در استان انجام داد.

در ادامه دیدار قربانعلی رئیسی خیر شاخص استان گفت: چهارمحال و بختیاری استان محرومی بوده و به کمک نیاز دارد.

وی اضافه کرد: افرادی هستند که می‌توانند به کار خیری ورود کنند، بنابراین لازم است حمایت‌هایی از آن‌ها صورت گیرد.

رئیسی احداث مدرسه راهنمایی باب‌الحوائج شهرکرد، ساخت مرکز پزشکی هسته‌ای با مشارکت پزشکان در استان، احداث خوابگاه دانشجویی و ساختمان نهاد رهبری در دانشگاه شهرکرد، احداث اورژانس در شهر لردگان، درمانگاه سرخون، احداث درمانگاه ناباروری شهرکرد را از جمله اقدامات انجام شده خود برشمرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × پنج =