کد خبر : 166682
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
-

تاثیر «سامانه تصمیم» در کاهش آمار طلاق

تاثیر «سامانه تصمیم» در کاهش آمار طلاق

به گزارش قائم آنلاین، محمدتقی فتحی در گفت‌وگو ، با بیان این‌که راه‌اندازی «سامانه تصمیم» تاثیر به‌سزایی در کاهش آمار طلاق در سطح استان داشته است، اظهار کرد: پرونده افراد متقاضی طلاق قبل از ثبت‌نام در این سامانه و بدون دریافت مشاوره به دادگستری ارجاع داده نمی‌شود. معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان

به گزارش قائم آنلاین، محمدتقی فتحی در گفت‌وگو ، با بیان این‌که راه‌اندازی «سامانه تصمیم» تاثیر به‌سزایی در کاهش آمار طلاق در سطح استان داشته است، اظهار کرد: پرونده افراد متقاضی طلاق قبل از ثبت‌نام در این سامانه و بدون دریافت مشاوره به دادگستری ارجاع داده نمی‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان ادامه داد: همین فرآیند موجب شده است تا افراد ثبت‌نام کننده در سامانه بعد از دریافت مشاوره اگر امکان سازش بود، سازش می‌یابند و اگر نتوانند به هیچ طریقی سازش یابند، پرونده به دادگستری ارجاع داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد مراجعه کنندگان به سامانه تصمیم اصلا پیگیر تقاضای خود نمی‌شوند و انصراف می‌دهند و ۱۲ درصد نیز منجر به سازش بین زوجین می‌شود.

فتحی با بیان اینکه «سامانه تصمیم» لینک بین دستگاه قضایی و سازمان بهزیستی است، گفت: دستگاه قضایی و بهزیستی اطلاعات متقاضیان طلاق را در بانک اطلاعات خود ثبت کرده‌اند، لذا با توجه به ارتباطی که با یکدیگر دارند، وضعیت پرونده‌ها را بررسی کرده و با ذخیره اطلاعات، روند پرونده را با انجام مشاوره‌ها پیگیری می‌کنند که در صورت سازش، ختم پرونده اعلام و در غیر این صورت وارد مسیر دادگاه می‌شود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =