کد خبر : 166751
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
-

آموزش صحیح قانون مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی را هموار می‌سازد

آموزش صحیح قانون مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی را هموار می‌سازد

به گزارش قائم آنلاین، حجت السلام و المسلمین «مصطفی گرجی» در نشست گام از سلسله گفت‌وگوهای اجتماع محور استان که با موضوع «نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد»، با اشاره به تدوین اساسنامه کانون‌های فرهنگی مساجد کشور، اظهار کرد: توجه به کودک، نوجوان و خانواده با رویکرد توجه ویژه به

به گزارش قائم آنلاین، حجت السلام و المسلمین «مصطفی گرجی» در نشست گام از سلسله گفت‌وگوهای اجتماع محور استان که با موضوع «نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد»، با اشاره به تدوین اساسنامه کانون‌های فرهنگی مساجد کشور، اظهار کرد: توجه به کودک، نوجوان و خانواده با رویکرد توجه ویژه به قشر خاکستری، رسالت اصلی ستاد هماهنگی کانون مساجد استان در مأموریت جدید است.

وی افزود: متناسب با مأموریت ابلاغ شده، بررسی آسیب‌های اجتماعی مختلف از جمله اقدامات در دستور کار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یزد در ادامه کسب نتایج مثبت و کاربردی در حوزه آسیب‌های اجتماعی را مستلزم همکاری تمام نهادهای مرتبط با این مهم دانست و بیان کرد: مساجد به دلیل برخورداری از ظرفیت انسانی و معنوی خاص نقش مهمی در توسعه اجتماعی ایفا دارند.

گرجی با اشاره به ضرورت قانونمند کردن افراد جامعه نسبت به بایدها و نبایدهای اجتماعی و فرهنگی، تصریح کرد: آموزش قانون به اقشار مختلف از دیگر موارد حائز اهمیت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود آموختن آموزش صحیح را از دیگر ضرورت‌های اجرایی عنوان کرد و افزود: واکسینه کردن جامعه به وسیله آموزش قانون مسیر ساماندهی اجتماعی و فرهنگی جامعه را هموار می‌سازد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان آموختن قانون را همان واکسینه شدن افراد جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی مختلف دانست و خاطرنشان کرد: واکسینه شدن صحیح جامعه مستلزم توجه به سه عنصر «دانایی»، «دردمندی» و «دین داری» برای آموزش دادن قانون است.

گرجی با بیان این‌که عنصر مسجد مهمترین سرمایه اجتماعی است، گفت: متأسفانه در حال حاضر به دلیل عدم شناخت مردم از مزیت‌های فرهنگی، مذهبی، اعتقادی و تاریخی خود آن طور که باید و شاید از ظرفیت مساجد استفاده نمی‌شود.

وی در پایان مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری را از جمله فرصت‌های مناسب برای نمایان کردن استعدادها و ظرفیت‌های فردی و اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد سعی دارد با رویکرد کودک و نوجوان و همچنین خانواده برنامه‌های متنوع آموزشی، فرهنگی و هنری تدوین و نسبت به شناسایی استعدادهای بالقوه افراد اقدام کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − هفت =