کد خبر : 166496
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
-

چگونه بلیط هواپیما ارزان بخریم؟

چگونه بلیط هواپیما ارزان بخریم؟

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام طاهاگشت، خیلی‌ها بلیط هواپیما را به این دلیلی نمی‌خرند که قیمت بالایی دارد و گاهاً به‌صرفه نیست. بله درست است اما اگر نگاهی به‌راحتی و امکانات سفر با این خطوط بیاندازید متوجه خواهید شد که هزینه‌ای اضافی از شما گرفته نمی‌شود بلکه متناسب با خدمات ارائه‌شده باید هزینه بپردازید؛

به گزارش قائم آنلاین، بنابر اعلام طاهاگشت، خیلی‌ها بلیط هواپیما را به این دلیلی نمی‌خرند که قیمت بالایی دارد و گاهاً به‌صرفه نیست.

بله درست است اما اگر نگاهی به‌راحتی و امکانات سفر با این خطوط بیاندازید متوجه خواهید شد که هزینه‌ای اضافی از شما گرفته نمی‌شود بلکه متناسب با خدمات ارائه‌شده باید هزینه بپردازید؛ اما با این حال بازهم این ایرلاین‌ها برای کسب رضایت مشتری‌های خود اقدام به راه‌هایی کرده‌اند که موجب شود تا مشتریان بتوانند بلیط ارزان‌تری خریداری کنند. در این متن سعی داریم تا این راه‌ها را برای شما شرح دهیم تا بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. پس تا پایان متن با ما همراه باشید.

اولین روش در خصوص ارزان خریدن بلیط‌های هواپیما این است که به‌جای خرید بلیط سیستمی نسبت به خرید بلیط چارتری اقدام کنید. حالا بلیط سیستمی و چارتری چیست؟

بلیط‌های سیستمی بلیط‌هایی هستند که مستقیماً توسط شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین‌ها در اختیار مسافران قرار می‌گیرند. این بلیط‌ها قیمت معینی را بسته به زمان خریدشان دارا هستند. همچنین هزینه‌ی این بلیط‌ها بسته به سن خریدار متفاوت است؛ یعنی بلیط برای فرد بزرگ‌سال گران‌تر از کودکان است؛ که بازه‌های سنی برای ایرلاین‌ها تعریف شده است. شما می‌توانید انواع بلیط‌های هواپیما را از www.tahagasht.com خریداری کنید.

اما بلیط‌های چارتری بلیط‌هایی هستند که شرکت چارتر کننده از شرکت هواپیمایی به صورت عمده خریداری کرده است؛ یعنی صندلی‌های هواپیما از قبل خریداری شده‌اند. این بلیط‌ها نسبت به بلیط‌های سیستمی ارزان‌تر هستند اما تفاوت‌های دیگری نیز دارند. اینکه این بلیط‌ها برای هر رده‌ی سنی قیمت یکسانی دارد یعنی بلیط فرد بزرگ‌سال همان قیمتی را دارد که بلیط کودکان دارد.

از طرفی در این نوع بلیط حق انتخاب صندلی نخواهید داشت و باید همان صندلی که برای شما در نظر گرفته‌شده را انتخاب کنید. دیگر اینکه در این نوع بلیط‌ها نمی‌توانید مشخصات خود را تغیر دهید و یا بلیط خود را کنسل کنید. در صورت کنسل کردن بلیط هزینه‌ی پرداختی توسط شما به شما بازگردانده نمی‌شود.

روش دیگری که در آن می‌توانید بلیطی ارزان‌قیمت تهیه کنید بلیط‌های لحظه آخری است. اگر بتوانید یک الی دو ساعت قبل از پرواز به ایرلاین‌ها مراجعه کنید شاید بتوانید بلیط مورد نظر خود را با قیمتی ارزان‌تر خریداری کنید. در این روش شما باید همواره چمدان خود را آماده داشته باشید تا فقط به فرودگاه بروید و شانس خریدن بلیط مورد نظرتان را با قیمتی پایین‌تر پیدا کنید.

این روش برای کسانی که نسبت به زمان دقیق هستند و علاقه‌ای به سفرهای ناگهانی ندارند روش مناسبی نیست اما اگر شما چنین آدمی هستید و تنها نیاز به یک کوله‌پشتی دارید و همواره مدارک سفرتان آمده است روشی بسیار مناسب و ارزان برای سفر با هواپیما است. در این روش نیز نمی‌توانید تا صندلی موردنظر خود را انتخاب کنید و این روش در واقع برای کسانی مناسب است که علاقه‌ای به تعیین مقصد خود ندارند و هر جایی که باشد سفر می‌کنند.

در برخی موارد شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین‌ها خود اقدام به درج تخفیف‌هایی برای سفرهای خود می‌کنند. باید همواره پیگیر اخبار و اطلاعات ایرلاین‌های محبوبتان باشید تا بتوانید از این تخفیف‌ها بهره‌مند شوید.

از طرفی سعی کنید تا در انتخاب بازه‌ی سفری خود دقت لازم را مبذول بدارید. در صنعت توریسم زمان‌هایی وجود دارند که میزان سفرها و تعداد مسافران بالا می‌رود. شرکت‌های هواپیمایی و سایر شرکت‌هایی که به سفر و توریسم مربوط هستند آزادند تا میزان قیمت‌های خود را تا حدی بالا و پایین ببرند. لذا در این زمان‌ها که توریست‌خیز است قیمت‌ها نه‌تنها در بلیط‌های هواپیما بلکه در هتل‌ها و… نیز افزایش پیدا می‌کند.

بسیاری از ایرلاین‌ها برخی از صندلی‌هایی که مکان خوبی برای نشستن هستند را تا زمان پرواز نمی‌توانند به فروش برسانند چرا که قیمت این صندلی‌ها از سایر صندلی‌ها گران‌تر ست. اگر شما هم یکی از کسانی هستید که به این صندلی‌ها علاقه دارید ولی نمی‌خواهید هزینه‌ی بیشتری بپردازید پس در هنگام خرید بلیط خود نسبت به انتخاب صندلی اقدام نکنید و در زمان پرواز سعی کنید تا زودتر از سایر مسافران به فرودگاه بروید. در این صورت زمانی که این صندلی‌ها تا لحظه‌ی پرواز به فروش نرسیده باشند می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. در این صورت هم صندلی مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اید و هم هزینه‌ی کمتری پرداخت کرده‌اید.

یکی دیگر از نکات در خصوص خرید بلیط ارزان‌قیمت این است که چند هفته قبل از موعد معین نسبت به خرید بلیط خود اقدام کنید. در این صورت هم می‌توانید هزینه‌ی کمتری بپردازید و هم نسبت به انتخاب صندلی مورد نظر خود آزادی عمل بیشتری خواهید داشت. به‌هیچ‌عنوان سعی نکنید که خرید بلیط خود را به‌روزهای پایانی موکول کنید چرا که ممکن است اصلاً بلیطی برای شما باقی نمانده باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + 2 =