کد خبر : 166384
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
-

عربستان: تدابیر شدید امنیتی را در آب‌های منطقه‌ای‌مان اتخاذ می‌کنیم

عربستان: تدابیر شدید امنیتی را در آب‌های منطقه‌ای‌مان اتخاذ می‌کنیم

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روسیا الیوم، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان در پی مشارکت در نشست کشورهای عضو اوپک در وین گفت: این حملات (حوادث) تنها روند صادرات نفت در منطقه خلیج (فارس) را تهدید نمی‌کند بلکه زیرساخت‌های خود عربستان را هم تهدید می‌کنند. الفالح گفت: ما تدابیر امنیتی شدیدی را در

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روسیا الیوم، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان در پی مشارکت در نشست کشورهای عضو اوپک در وین گفت: این حملات (حوادث) تنها روند صادرات نفت در منطقه خلیج (فارس) را تهدید نمی‌کند بلکه زیرساخت‌های خود عربستان را هم تهدید می‌کنند.

الفالح گفت: ما تدابیر امنیتی شدیدی را در حریم آب‌های منطقه‌ای خود اتخاذ کرده و برای حمایت از منابع‌مان نهایت تلاش‌مان را خواهیم کرد.

اظهارات الفالح در پی تشدید تنش در منطقه به دنبال عملیات خرابکارانه علیه نفتکش‌ها و حملات اخیر انصارالله به تأسیسات و اهداف نفتی ایراد شد.

در ۱۲ ماه مه چهار کشتی تجاری از جمله دو نفتکش سعودی هدف عملیات خرابکارانه‌ای در تنگه هرمز در نزدیکی سواحل امارات قرار گرفتند، در حالی که گروه انصارالله نیز دو روز بعد از آن به دو ایستگاه پمپاژ نفت در جنوب عربستان را هدف حمله پهپادی قرار داد، در عین حال در ۱۳ ژوئن گذشته، نیز دو نفکتش یکی متعلق به ژاپن و دیگری متعلق به نروژ در آب‌های دریای عمان دچار سانحه شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − هفت =