کد خبر : 166484
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
-

دو مظنون به خاطر مرگ افسر نیروی دریایی ونزوئلا دادگاهی می‌شوند

دو مظنون به خاطر مرگ افسر نیروی دریایی ونزوئلا دادگاهی می‌شوند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، “تارک ویلیام ساب”، دادستان کل ونزوئلا این دو مرد را به عنوان یک ستوان و یک گروهبان در اداره کل اطلاعات نظامی ونزوئلا معرفی کرد. یکی از دادگاه‌های کاراکاس این دو مرد یعنی ستوان “آسکانیو تاراسکو” و گروهبان “استیبن زاراته” را به قتل متهم کرده و

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، “تارک ویلیام ساب”، دادستان کل ونزوئلا این دو مرد را به عنوان یک ستوان و یک گروهبان در اداره کل اطلاعات نظامی ونزوئلا معرفی کرد.

یکی از دادگاه‌های کاراکاس این دو مرد یعنی ستوان “آسکانیو تاراسکو” و گروهبان “استیبن زاراته” را به قتل متهم کرده و دستور بازداشت آنها را صادر کرده بود.

میچل باچله، کمیسیونر ارشد حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد: از کشته شدن “رافائل آکوستا آروالو”، افسر بازنشسته نیروی دریایی ونزوئلا بسیار شوکه شده و تا حدودی با ادعاهای آمریکا و اپوزسیون ونزوئلا مبنی بر آنکه آروالو شکنجه شده موافق است.

وزارت امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که این افسر نیروی دریایی در حالی که در بازداشت “آدم‌کش‌”های نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا و مشاوران کوبایی‌شان به سر می‌برد، کشته شد.

آکوستا آروالو جزیی از یک گروه ۱۳ نفره بود که به اتهام مشارکت در کودتای نافرجام علیه مادورو بازداشت شد؛ کودتایی که دولت کاراکاس آن را به خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون این کشور مرتبط دانسته است.

دولت مادورو مدعی است که این کودتا قرار بود در تاریخ ۲۳ و ۲۴ ژوئن صورت گیرد و شامل ترور رییس جمهور و چند تن دیگر از مقامات ارشد این کشور می‌شد.

آکوستا آروالو در تاریخ ۲۱ ژوئن بازداشت شد و مکان بازداشت وی تا قبل از حضور در یک دادگاه نظامی در تاریخ ۲۸ ژوئن نامعلوم بود.

وی به همراه دیگر اعضای این گروه به توطئه برای سرنگونی و ترور مادورو متهم شده بود.

در بیانیه باچله آمده است: وکیل این افسر نیروی دریایی اعلام کرده که آکوستا آروالو در حالی که بر روی یک صندلی چرخدار نشسته بود و قادر به تکلم نبود در دادگاه حاضر شد و نشانه‌هایی از شکنجه نیز بر روی بدنش مشخص بود.

قاضی، آکوستا را به یک بیمارستان نظامی فرستاد؛ جایی که وی روز بعد در آنجا فوت کرد.

باچله در این بیانیه خود گفت: من از شنیدن ادعای شکنجه آکوستا آروالو و این‌که درمان او در بازداشتگاه ممکن است دلیل مرگ او باشد، بسیار شوکه شدم.

وی افزود: من از مقامات می‌خواهم تا تحقیقات گسترده‌ای را که هم مستقل و هم شفاف باشد انجام دهند.

وزارت دفاع ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرده که آکوستا آروالو در جریان جلسه دادگاه از هوش رفته و قاضی دستور انتقال وی به بیمارستان را صادر کرده که در آنجا آکوستا فوت کرده است. دادستان کل ونزوئلا متعهد به انجام یک تحقیقات مستقل، بی‌طرفانه و عادلانه درخصوص مرگ این افسر نیروی دریایی شده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 16 =