کد خبر : 166416
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
-

دمشق: هدف از حملات اسرائیل طولانی کردن جنگ در سوریه است

دمشق: هدف از حملات اسرائیل طولانی کردن جنگ در سوریه است

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از شبکه خبری المنار، وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: حملات پیمان‌شکنانه رژیم صهیونیستی در چارچوب تلاش‌های مستمر تل‌آویو برای طولانی کردن بحران سوریه و جنگ تروریستی علیه این کشور انجام می‌شوند. این وزارتخانه در ادامه از شورای امنیت خواست به مسؤولیت‌های خود در این زمینه عمل کرده و اقداماتی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از شبکه خبری المنار، وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: حملات پیمان‌شکنانه رژیم صهیونیستی در چارچوب تلاش‌های مستمر تل‌آویو برای طولانی کردن بحران سوریه و جنگ تروریستی علیه این کشور انجام می‌شوند.

این وزارتخانه در ادامه از شورای امنیت خواست به مسؤولیت‌های خود در این زمینه عمل کرده و اقداماتی جدی و فوری را برای ممانعت از تکرار این حملات در پیش گیرد.

در دو پیامی که این دو وزارتخانه برای دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت ارسال کرد، آمده است: مسؤولان رژیم اشغالگر اسرائیل دقایقی پس از بامداد یکشنبه بار دیگر مناطقی در خاک سوریه را هدف قرار دادند که این اقدام به منزله نقض آشکار قطعنامه شماره ۳۵۰ شورای امنیت در سال ۱۹۷۴ درباره توافقنامه تفکیک نیروها میان دو طرف است.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد: نیروهای اسرائیلی موجی متوالی از موشک‌ها را شلیک کردند که با عبور از فراز خاک لبنان، نقاطی در استان‌های دمشق، حومه دمشق و حمص را هدف قرار دادند و موجب کشته شدن چهار غیرنظامی از جمله یک کودک و زخمی شدن ۲۱ تن دیگر شد که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند. همچنین خساراتی به منازل و سایر دارایی‌های مردم وارد شد.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: پافشاری مسؤولان اسرائیلی در ایجاد رعب و وحشت برای دولت سوریه پس از شکست حملات و توطئه‌هایشان از زمان آغاز بحران در سوریه با هدف حمایت از گروه‌های تروریستی و کارشکنی در اقدامات ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن برای نابودی داعش، النصره و دیگر گروه‌های تروریستی افزایش یافته است.

این وزارتخانه در پیام‌های خود آورد، تمامی این حملات اسرائیلی‌ها تاثیری در ارعاب مردم سوریه نداشته بلکه موجب شده آنها با جدیت مساله پیروزی بر تروریسم و باز پس‌گیری جولان اشغالی تا مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ را دنبال کنند.

وزارت خارجه سوریه افزود: اگر حمایت‌های نامحدود و مستمر دولت آمریکا از اسرائیل و مصونیت این رژیم از محاکمه نبود که آمریکا و برخی کشورهای برجسته در شورای امنیت آن را فراهم کردند، اسرائیل به این اقدامات خصمانه و خطرناک خود ادامه نمی‌داد.

وزارت خارجه سوریه در پایان بار دیگر از شورای امنیت خواست مسؤولیت‌های خود در چارچوب منشور سازمان ملل که مهم‌ترین آنها حفظ صلح و امنیت جهانی و در پیش گرفتن اقداماتی جدی و فوری برای ممانعت از تکرار این حملات است، پذیرفته و اسرائیل را مجبور کند به قطعنامه‌های مربوط به توافقنامه تفکیک نیروها احترام گذاشته و درباره اقدامات تروریستی خود و جرائمی که در حق فلسطینی‌ها و مردم سوریه مرتکب شده و حمایت‌های مستمرش از گروه‌های تروریستی که به منزله نقض آشکار منشور سازمان ملل، قوانین بین‌المللی، قطعنامه‌های ۲۴۲، ۳۳۸، ۳۵۰ و ۴۹۷ شورای امنیت و تمامی قطعنامه‌ها درباره مبارزه با تروریسم هستند، پاسخگو باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + سیزده =