کد خبر : 166560
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵
-

ترکیه نگران از تحریم‌های آمریکا قطعات تسلیحات مهم را انبار کرده است

ترکیه نگران از تحریم‌های آمریکا قطعات تسلیحات مهم را انبار کرده است

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، مشخص نیست که اولین بار تصمیم برای انبار قطعات یدکی چه زمانی گرفته شد اما مقام‌های ترکیه‌ می‌گویند تدارکاتی برای تحریم‌های احتمالی آمریکا در نظر گرفتند. آمریکا از سال ۲۰۱۸ به اعمال تحریم‌ علیه ترکیه تهدید کرده است چرا که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، مشخص نیست که اولین بار تصمیم برای انبار قطعات یدکی چه زمانی گرفته شد اما مقام‌های ترکیه‌ می‌گویند تدارکاتی برای تحریم‌های احتمالی آمریکا در نظر گرفتند. آمریکا از سال ۲۰۱۸ به اعمال تحریم‌ علیه ترکیه تهدید کرده است چرا که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه به خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ که رقیب پاتریوت‌های ساخت آمریکاست، تصمیم گرفت.

به گفته دو مقام مطلع، ارتش ترکیه که هنوز با تبعات تحریم‌های تسلیحاتی فلج‌کننده آمریکا در نیم قرن پیش روبروست، قطعات مرتبط به جنگنده‌های اف-۱۶ و سایر ادوات نظامی را انبار کرده است. روابط میان این دو کشور بر سر روند جنگ داخلی سوریه و پیامدهای کودتای ناکام ژوئیه ۲۰۱۶ علیه اردوغان تیره شده است.

به گفته مقام‌های مطلع ترک، ترکیه عضو ناتو برای دریافت فناوری موشک‌های بالستیک قاطع است و قصد دارد تا در تولید نسل آتی اس‌-۴۰۰ همکاری کند. اردوغان می‌گوید ترکیه ظرف ۱۰ روز آتی سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ را تحویل می‌گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + هفت =