کد خبر : 166027
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۸:۲۵
-

۱۵ دشت کهگیلویه و بویراحمد همچنان تشنه

۱۵ دشت کهگیلویه و بویراحمد همچنان تشنه

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای استان آرش مصلح افزود: ۱۵ دشت کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های متمادی خشکسالی با افت شدید آب مواجه شدند و بارندگی‌های امسال نتوانسته این میزان کاهش سطح سفره‌های زیرزمینی را جبران کند. وی اظهار کرد: افت آب در برخی از دشت های استان مانند

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای استان آرش مصلح افزود: ۱۵ دشت کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های متمادی خشکسالی با افت شدید آب مواجه شدند و بارندگی‌های امسال نتوانسته این میزان کاهش سطح سفره‌های زیرزمینی را جبران کند.

وی اظهار کرد: افت آب در برخی از دشت های استان مانند امامزاده جعفر در گچساران در سال گذشته به بیش از ۲۰ متر رسید. کارشناسان میانگین افت آب در دشت‌های کهگیلویه و بویراحمد را ۱۰ متر در سال گذشته اعلام کرده بودند.

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود اعتبار امکان ذخیره سازی آب‌های سطحی با استفاده از طرح‌های تغذیه مصنوعی وجود ندارد.

مصلح با بیان اینکه هم اکنون حلقه چاه کشاورزی، صنعت و آشامیدنی مجاز و غیرمجاز در دشت‌های استان وجود دارد، تصریح کرد: برداشت‌های غیرمجاز و خشکسالی عامل افت شدید سفره‌های زیرزمینی در سال‌های اخیر بوده که در صورت ادامه این روند امکان کم آبی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

وی ادامه داد: اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی، توسعه آبیاری نوین و مدیریت مصرف آب خانگی در مقوله‌های صرفه جویی و استفاده از فن آوری از راهکارهای مقابله با کم آبی در استان است.

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: یکی از مهمترین راهکارهای گذر از بحران آب، مدیریت مصرف و جلوگیری از برداشت چاه‌های غیر مجاز و اضافه برداشت چاه‌های مجاز است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − 2 =