کد خبر : 166088
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
-

‌بیماران مبتلا به ایدز جرأت گفتن بیماری خود را ندارند

‌بیماران مبتلا به ایدز جرأت گفتن بیماری خود را ندارند

به گزارش قائم آنلاین، ‌رضا فاضلی در گفت و گو ، افزود: این مشکل به علت عدم حمایت‌های اجتماعی از سوی خانواده، مسئولان و … ناشی می‌شود و این افراد ترس از طرد شدن در سطح جامعه دارند. وی با تاکید بر اینکه حمایت اجتماعی یکی از مهمترین نیازهای یک بیمار مبتلا به ایدز است،

به گزارش قائم آنلاین، ‌رضا فاضلی در گفت و گو ، افزود: این مشکل به علت عدم حمایت‌های اجتماعی از سوی خانواده، مسئولان و … ناشی می‌شود و این افراد ترس از طرد شدن در سطح جامعه دارند.

وی با تاکید بر اینکه حمایت اجتماعی یکی از مهمترین نیازهای یک بیمار مبتلا به ایدز است، ادامه داد: زمانیکه حمایت اجتماعی از این افراد در جامعه وجود داشته باشد افراد راحت تر می‌توانند بیماری خود را اعلام کنند و روند درمان را به پیش ببرند.

فاضلی در ادامه تصریح کرد: تعدادی از این بیماران با توجه به شرایط بیماری که دارند توان کار کردن را ندارند در نتیجه بیکار هستند و ارائه بسته‌های حمایتی یکی دیگر از نیازهای ضروری این افراد است.

وی اظهار کرد: هر چند تعدادی از این افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی همچون بهزیستی هستند اما رقم ماهیانه‌ای که برای آنها واریز می‌شود، اندک است و کفاف گذراندن یک زندگی را ندارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مبتلایان به بیماری ایدز در خراسان شمالی ۶۰ نفر است، گفت: انجام رفتارهای پرخطر عامل اصلی بروز این بیماری در حال حاضر در افراد است.

وی تاکید کرد: تعداد مبتلایان به این بیماری در این استان رو به کاهش نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =