کد خبر : 166173
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
-

‌ازدواج سفید هیچ جایگاهی در جامعه ایران ندارد

‌ازدواج سفید هیچ جایگاهی در جامعه ایران ندارد

به گزارش قائم آنلاین، ‌نورالله خلیل زاده در گفت و گو ، افزود: ازدواج سفید شروع و تشکیل پیوند زناشویی بین زن و مرد بدون چارچوب قانونی، حقوقی، شرعی و عرفی است. این روانشناس یاد‌آور شد: ازدواج سفید یک پدیده غربی است که وارد جامعه اسلامی ما شده و هیچ جایگاهی در جامعه ما برای

به گزارش قائم آنلاین، ‌نورالله خلیل زاده در گفت و گو ، افزود: ازدواج سفید شروع و تشکیل پیوند زناشویی بین زن و مرد بدون چارچوب قانونی، حقوقی، شرعی و عرفی است.

این روانشناس یاد‌آور شد: ازدواج سفید یک پدیده غربی است که وارد جامعه اسلامی ما شده و هیچ جایگاهی در جامعه ما برای آن تعریف نشده است.

خلیل زاده با اشاره به گرایش جوانان به ازدواج سفید در سال‌های اخیر تصریح کرد: مشکلات اقتصادی، بالارفتن سن ازدواج، بالارفتن آمارهای طلاق، عدم اعتقاد به مسئله ازدواج، عدم مسئولیت پذیری حدود ازدواج رسمی و احتمال به جدایی رسمی از علل گرایش جوانان به ازدواج سفید است.

وی با اشاره به اینکه ازدواج سفید باعث توسعه فساد در جامعه خواهد شد، اظهار کرد: عدم تعهد و وفاداری بین زوجین، خیانت جنسی زوجین به یکدیگر، خوش گذرانی و تفریح خارج از چارچوب، بروز مشکل در روابط خانوادگی، عدم پذیرش و حمایت عاطفی و مالی از طرف خانواده‌ها و نقص در ستون‌های خانواده ایرانی از جمله پیامدهای مهم ازدواج سفید است.

این روانشناس ادامه داد: فرهنگ سازی در مورد تبعات ازدواج سفید می‌تواند مانع از گرایش بیشتر جوانان به این ازدواج شود، چرا که بیشتر جوانان بدون آگاهی از شرایط و تبعات ازدواج سفید به سمت این ازدواج می‌روند.

خلیل زاده در خصوص راهکارها مقابله با این نوع ازدواج نیز خاطر نشان کرد: علاوه بر فرهنگ سازی، فراهم کردن زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی در تسهیل و آسان سازی زمینه‌های ازدواج، پایبندی به ارزش‌های اخلاقی، اسلامی و دینی، مستحکم نمودن پایه‌های خانواده و تشویق جوانان به ازدواج دائم باعث می‌شود از میزان تمایل آنان به روابطی مانند ازدواج سفید کاسته و جامعه را از عوارض چنین پیوندهای مصون نگه داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − چهار =