کد خبر : 166267
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
-

مردم از تصاویر آرشیوی دیده‌نشده استقبال می‌کنند

مردم از تصاویر آرشیوی دیده‌نشده استقبال می‌کنند

به گزارش قائم آنلاین، نشست خبری تبیین طرح جامع تابستانی شبکه مستند صبح دوشنبه با حضور سید سلیم غفوری، مدیر شبکه در ساختمان تولید برگزار شد. غفوری در ابتدای این نشست بر توجه به ایرانگردی و سفر در ایام تابستان در شبکه مستند تاکید کرد و گفت: برنامه همسفر علاوه بر معرفی مناطق و شهرها

به گزارش قائم آنلاین، نشست خبری تبیین طرح جامع تابستانی شبکه مستند صبح دوشنبه با حضور سید سلیم غفوری، مدیر شبکه در ساختمان تولید برگزار شد.

غفوری در ابتدای این نشست بر توجه به ایرانگردی و سفر در ایام تابستان در شبکه مستند تاکید کرد و گفت: برنامه همسفر علاوه بر معرفی مناطق و شهرها برای سفر، به این نکته می‌پردازد که چطور می‌شود راحت و ارزان سفر کرد. این برنامه هر روز ساعت ۱۸ روی آنتن است.

مدیر شبکه مستند مأموریت دوم این شبکه در ایام تابستان را پرداختن به موضوعات محیط زیست دانست و در همین ارتباط از مستند «قصه‌های آب» نام برد که پنجشنبه‌ها ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن شبکه مستند خواهد بود.

مأموریت سوم شبکه مستند در تابستان ۹۸، مستندسازی در حوزه حیات وحش عنوان شد و در این زمینه به برنامه «به اضافه مستند» اشاره شد.

مدیر شبکه مستند همچنین امروز اعلام کرد که ۶۶ اثر برای حضور در جشنواره مستند انتخاب شده است که در قالب ۵۰ برنامه به نمایش درخواهند آمد.

او گفت: از هفته آینده هر روز ساعت ۱۹ اکران آثار جشنواره در شبکه مستند آغاز می‌شود. امسال آثار از لحاظ کیفی و کمی در سطح بالاتری از جشنواره‌های پیش قرار دارند.

غفوری با اشاره به ماموریت سیما برای حفظ زبان و ادبیات فارسی گفت: شبکه مستند نیز در این حیطه مستندهایی تولید کرده که قرار است روی آنتن برود. «اینجا میان امواج» یکی از این مستندهاست.

شبکه مستند همچنین مستندهایی در حوزه تولیدات ملی ساخته است که برنامه «منهای نفت» در همین ارتباط است. این شبکه مستندهایی هم درباره کسب و کارهای وطنی تولید و پخش می‌کند.

مدیر شبکه مستند سیما در پایان نشست امروزش با خبرنگاران اعلام کرد: فصل سوم «در برابر طوفان» را برای دهه فجر ۹۸ طراحی کرده‌ایم‌. نمی‌توان به طور دقیق اعلام کرد که چه حجمی از تصاویر آرشیوی دیده‌نشده، وجود دارد؛ با این حال شبکه مستند پیش از این در مجموعه «در برابر طوفان» حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از تصاویر دیده‌نشده استفاده کرد که مورد توجه قرار گرفت.

او گفت: نوعی ریل‌گذاری برای تولید مستندهای انقلابی در شبکه مستند انجام شده است که این روند ادامه پیدا خواهد کرد؛ البته این رویکرد برای همه مناسبت‌های سال در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − 8 =