کد خبر : 166157
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
-

محافظه‌کاران یونان در انتظار پیروزی در انتخابات یکشنبه آینده

محافظه‌کاران یونان در انتظار پیروزی در انتخابات یکشنبه آینده

به گزارش قائم آنلاین، به دنبال اعلام انتخابات زودهنگام از سوی آلکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان برای تاریخ هفتم ژوئیه در پی شکست حزب “سیریزا” در برابر حزب “دموکراسی نوین” در انتخابات محلی و پارلمان اروپا در ماه مه، این کشور سه ماه زودتر از موعد برای انتخابات آماده می‌شود. نظرسنجی‌ها حاکی از آن هستند

به گزارش قائم آنلاین، به دنبال اعلام انتخابات زودهنگام از سوی آلکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان برای تاریخ هفتم ژوئیه در پی شکست حزب “سیریزا” در برابر حزب “دموکراسی نوین” در انتخابات محلی و پارلمان اروپا در ماه مه، این کشور سه ماه زودتر از موعد برای انتخابات آماده می‌شود.

نظرسنجی‌ها حاکی از آن هستند که حزب سیریزا بار دیگر در انتخابات هفتم ژوئیه شکست خواهد خورد. یک نظرسنجی که از سوی شرکت “آم‌آربی” صورت گرفته، نشان داده است که حزب دموکراسی نوین حدود ۹ درصد از حزب سیریزا پیش است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حزب سیریزا در سال ۲۰۱۵ و به پشتوانه نارضایتی مردم از اصلاحات اقتصادی در یونان قدرت را در دست گرفت اما مدت کوتاهی پس از قدرت گرفتن در چارچوبی ضد ریاضتی، سیپراس ۴۴ ساله مجبور شد به دریافت کمک مالی تازه و برنامه‌های ریاضتی بیشتری تن دهد تا از ورشکستگی کشورش جلوگیری کند.

همه نظرسنجی‌ها به نفع پیروزی کریاکوس میتسوتاکیس، رهبر ۵۱ ساله حزب دموکراسی نوین است که از یک خانواده سیاسی قدرتمند می‌آید. کنستانتین میتسوتاکیس، پدر او از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۳ نخست وزیر یونان بود و خواهرش وزیر امور خارجه این کشور بوده است.

تئودور کولومبیس، تحلیلگر مسائل سیاسی می‌گوید: طبق آنچه که اکثر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند، به نظر می‌رسد حزب دموکراسی نوین نه تنها به کسب جایگاه نخست در این انتخابات بسیار نزدیک است، بلکه در پارلمان نیز رای کافی را برای مدیریت مستقل کشور در سال‌های پیش‌رو خواهد داشت.

طبق قوانین انتخاباتی یونان، حزبی که بیشترین رای را از آن خود کند شمار مضاعفی از کرسی‌ها را در اختیار می‌گیرد تا در پارلمان اکثریتی کاربردی داشته باشد.

حزب دموکراسی نوین در صورت انتخاب شدن از هر فضای مالی برای کاهش مالیات استفاده خواهد کرد و همچنین کاهش مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده را نیز بررسی خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + چهار =