کد خبر : 166182
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
-

طالبان برای بازنویسی پیش‌نویس توافق خروج آمریکا از افغانستان تلاش می‌کند

طالبان برای بازنویسی پیش‌نویس توافق خروج آمریکا از افغانستان تلاش می‌کند

به گزارش قائم آنلاین، سهیل شاهین، سخنگوی طالبان در جریان مذاکرات صلح در قطر با زلمای خلیلزاد، نماینده آمریکا برای افغانستان به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: ما برای بازنویسی این پیش‌نویس توافق و همسو کردن آن با بندهایی که بر سر آنها توافق شده، تلاش می‌کنیم. وی افزود: این مذاکرات هنوز پایان نیافته است. این توافق

به گزارش قائم آنلاین، سهیل شاهین، سخنگوی طالبان در جریان مذاکرات صلح در قطر با زلمای خلیلزاد، نماینده آمریکا برای افغانستان به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: ما برای بازنویسی این پیش‌نویس توافق و همسو کردن آن با بندهایی که بر سر آنها توافق شده، تلاش می‌کنیم.

وی افزود: این مذاکرات هنوز پایان نیافته است.

این توافق راه را برای خروج نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان و تحقق یکی از اهداف دیرینه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هموار می‌سازد.

ترامپ در سال ۲۰۱۳ میلادی در توییتی نوشته بود: بیایید از افغانستان خارج شویم. نیروهای ما توسط افغان‌ها کشته می‌شوند. ما به نیروهای امنیتی افغان آموزش می‌دهیم و میلیاردها دلار در آنجا هدر می‌دهیم. این بی‌معناست. آمریکا را دوباره بسازیم.

دولت ترامپ در ماه دسامبر قصد داشت تا خروج نیروها از افغانستان را طی یک بازه زمانی چند ماهه آغاز کند اما این پیشنهاد با مقاومت جمهوریخواهان در کنگره مواجه شد.

ترامپ نیز پس از شنیدن نظرات رهبران ارشد ارتش برنامه‌اش برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را به صورت موقت به تعویق انداخت.

این مذاکرات در قطر قرار است در چند روز آتی نیز ادامه داشته باشد و دولت واشنگتن امیدوار است تا اول سپتامبر سال جاری میلادی کمی قبل از آنکه اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در تاریخ ۲۸ سپتامبر با انتخابات مجدد مواجه شود، به یک توافق دست یابند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + 9 =