کد خبر : 166188
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
-

سهم بیش از ۶ میلیون دلاری صادرات از تعاونی مرزنشینان آذربایجان غربی

سهم بیش از ۶ میلیون دلاری صادرات از تعاونی مرزنشینان آذربایجان غربی

به گزارش قائم آنلاین، رضا نقی زاده در گفت و گو ، با اشاره به اینکه طرح روستا تعاون در همه روستاهای استان اجرا می‌شود تصریح کرد: از آغاز طرح تاکنون ۱۷۷ تعاونی در این طرح ثبت نام کرده اند که از این تعداد فقط ۱۰۱ تعاونی فعال هستند. نقی زاده با اشاره به اینکه

به گزارش قائم آنلاین، رضا نقی زاده در گفت و گو ، با اشاره به اینکه طرح روستا تعاون در همه روستاهای استان اجرا می‌شود تصریح کرد: از آغاز طرح تاکنون ۱۷۷ تعاونی در این طرح ثبت نام کرده اند که از این تعداد فقط ۱۰۱ تعاونی فعال هستند.

نقی زاده با اشاره به اینکه طی سال گذشته تعداد ۱۳۴ تعاونی در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی ثبت نام کرده اند تصریح کرد: طی سال گذشته تعداد ۱۰ تعاونی با مبلغ ۵۱۵ میلیون ریال با اشتغالزایی ۶۴ هزار نفر تسهیلات بانکی دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: عدم تأمین اعتبار تسهیلاتی و منابع مالی به وسیله بانک‌ها جهت سرمایه در گردش لازم برای شرکت‌های تعاونی، عدم سهمیه اعتبارات خاص بخش تعاون، عدم شفافیت جایگاه بخش تعاون و همچنین ابهامات در آئین نامه و دستورالعمل‌های اجرایی بخش تعاون، مشکل وثایق و ترهینات نزد بانک توسعه تعاون در خصوص شرکت‌های تعاونی، عدم حمایت از شرکت‌های تعاونی در مقایسه با بخش خصوصی، عدم وجود ابزار نظارتی قوی در قانون تعاون، عدم مشمول واقع شدن تعاونی‌ها در اجرای قانون مالیات‌های مستقیم و داشتن بدهی‌های معوق به سیستم بانکی از جمله مشکلات تعاونی‌های استان است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی یاد‌آور شد: کمیته‌هایی برای شناسایی موانع و مشکلات شرکت‌های تعاونی استان به تفکیک شهرستان‌ها تشکیل شده است.

وی در خصوص مشکلات موجود در عدم تکمیل مساکن مهر استان اظهار کرد: عدم توانایی تعدادی از اعضای تعاونی‌ها در تکمیل آورده‌های شخصی به منظور تکمیل و اتمام پروژه‌ها در زمان مقرر دلیل اصلی عدم تکمیل مسکن‌های مهر استان است.

نقی زاده ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و ۷۶۰ تعاونی فعال در استان وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + هجده =