کد خبر : 166211
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
-

خراسان شمالی نیازمند اعطای اعتبارجهت اجرای پروژه‌های پیشگیرانه

خراسان شمالی نیازمند اعطای اعتبارجهت اجرای پروژه‌های پیشگیرانه

به گزارش قائم آنلاین، نظری در گفت و گو ، با اشاره به اینکه این استان، منطقه‌ای سیل خیز و زلزله خیز است، افزود: باید مطالعات پهنه بندی خطر سیل و زلزله در این استان انجام شود تا بتوان به وسیله آن اقدامات اساسی همچون جانمایی، مکان یابی و … صحیح و دقیقی را انجام

به گزارش قائم آنلاین، نظری در گفت و گو ، با اشاره به اینکه این استان، منطقه‌ای سیل خیز و زلزله خیز است، افزود: باید مطالعات پهنه بندی خطر سیل و زلزله در این استان انجام شود تا بتوان به وسیله آن اقدامات اساسی همچون جانمایی، مکان یابی و … صحیح و دقیقی را انجام داد.

وی ادامه داد: البته در حال حاضر مطالعات پهنه بندی زلزله توسط دانشگاه بجنورد برای شهرستان بجنورد در حال انجام است اما باید این مطالعات برای تمام نقاط استان انجام شود.

نظری اظهار کرد: خراسان شمالی نیازمند تجهیز شدن به سامانه هشدار سیل است و از سوی دیگر نیازمند اعتبار ویژه برای تقویت سیستم‌های هواشناسی، لایروبی مسیل و رودخانه‌ها و ایجاد دیوارهای ساحلی است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مهمترین نیازهای این استان ایجاد ساختمان فرماندهی مدیریت بحران است و خراسان شمالی جز چهارمین استانی است که از این امکان محروم است.

این مقام مسئول تاکید کرد: قرار بر این بود تا طی چند سال گذشته این پروژه ساخته شود اما بعد از اعلام ممنوعیت در ایجاد ساختمان‌های جدید، اجرای این پروژه متوقف شد.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت این ساختمان تاکنون پیگیری‌های فراوانی شده است اما هنوز به نتیجه نرسیده ایم.

مدیر کل دفتر بحران استانداری خراسان شمالی با اشاره به سفر رئیس جمهور به این استان طی اواخر ماه جاری بیان کرد: ۱,۶۱۵ میلیارد ریال درخواست اعتبار برای پروژه‌های مذکور و سایر پروژه‌های حضور مدیریت بحران اعلام شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × دو =