کد خبر : 166090
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
-

تأکید میشل عون بر حفظ امنیت در کشور در پی سوء قصد به جان وزیر آوارگان لبنان

تأکید میشل عون بر حفظ امنیت در کشور در پی سوء قصد به جان وزیر آوارگان لبنان

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان به دنبال سوء قصد نافرجام به جان صالح الغریب، وزیر امور آوارگان این کشور دستور داد تا امروز (دوشنبه) جلسه شورای عالی دفاع لبنان در کاخ ریاست جمهوری در بعبدا برگزار شود. وی همچنین خواستار کنترل اوضاع در منطقه “عالیه” واقع

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان به دنبال سوء قصد نافرجام به جان صالح الغریب، وزیر امور آوارگان این کشور دستور داد تا امروز (دوشنبه) جلسه شورای عالی دفاع لبنان در کاخ ریاست جمهوری در بعبدا برگزار شود.

وی همچنین خواستار کنترل اوضاع در منطقه “عالیه” واقع در جبل لبنان شد.

میشل عون همچنین تماس‌هایی را با مقامات لبنان انجام داده و خواستار کنترل اوضاع شد.

وی در عین حال از ارتش و دستگاه‌های امنیتی لبنان خواست تا اقدامات لازم را برای کنترل اوضاع اتخاذ کنند.

از سوی دیگر، سعد حریری، نخست وزیر لبنان نیز با جبران باسیل، وزیر خارجه و مسؤولان حزب سوسیال ترقیخواه، حزب دموکراتیک لبنان و عماد عثمان، مدیر کل نیروهای امنیت داخلی و مدیر اطلاعات ارتش گفت‌وگو کرد.

گفت‌وگوهای سعد حریری با مقامات لبنان بر ضرورت پایان دادن به بحران در جبل لبنان و تلاش برای آرام کردن اوضاع و بازگرداندن امور به روال طبیعی خود متمرکز بود.

شامگاه گذشته کاروان حامل صالح الغریب در منطقه جبل لبنان هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفت و سه تن از محافظان وی زخمی شدند البته دو تن از محافظان این وزیر لبنانی ساعتی بعد در اثر شدت جراحات جان خود را از دست دادند.

این درحالی است که منابعی در حزب سوسیال ترقی‌خواه به ریاست ولید جنبلاط اعلام کردند که در جریان تلاش برخی جوان‌ها برای برداشتن تایرهای شعله‌ور در منطقه “الشحار” کاروان صالح الغریب به این محل وارد شد و در نتیجه عناصر همراه وزیر شروع به شلیک گلوله کردند.

این اتفاق زمانی رخ داده که منطقه مذکور به دنبال سفر احتمالی جبران باسیل به این منطقه شاهد اعتراضات مخالفان وی به ویژه حزب سوسیال ترقی‌خواه است به طوریکه حامیان این حزب در اعتراض به سفر باسیل اقدام به بستن برخی از راه‌ها در این منطقه کردند.

البیر سرحان، وزیر دادگستری لبنان نیز تمامی طرف‌ها را به خویشتن‌داری فراخواند.

در همین راستا، شیخ نعیم حسن، رهبر معنوی دروزی‌های لبنان هم گفت که در این باره تماس‌هایی را با میشل عون، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان و مقامات دروز داشته و آنها برای جلوگیری از خونریزی اقدام خواهند کرد.

جبران باسیل برای دیدار با رهبر معنوی دروزی‌های لبنان و سفر به منطقه “کفرمتی” آماده می‌شد اما پس از شکل گیری تنش در این منطقه تصمیم به لغو این سفر گرفت. الغریب نیز به وی ملحق شد و همگی تصمیم به لغو این سفر گرفتند و در لحظه‌ای که الغریب در حال ترک منطقه بود به سمت کاروان وی شلیک شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =