کد خبر : 166137
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
-

اعتراضات مردمی در حمایت از وزیر دادگستری برزیل

اعتراضات مردمی در حمایت از وزیر دادگستری برزیل

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرجیو مورو، وزیر دادگستری برزیل با ادعاهایی مربوط به توطئه چینی و تبانی با دادستان‌ها درباره تلاش‌های مبارزه با فساد به منظور دور نگهداشتن لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهوری پیشین از رقابت‌های انتخاباتی در حال کشمکش است. مورو که تا پیش از پیوستن به کابینه

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرجیو مورو، وزیر دادگستری برزیل با ادعاهایی مربوط به توطئه چینی و تبانی با دادستان‌ها درباره تلاش‌های مبارزه با فساد به منظور دور نگهداشتن لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهوری پیشین از رقابت‌های انتخاباتی در حال کشمکش است.

مورو که تا پیش از پیوستن به کابینه ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل در ژانویه ۲۰۱۹، یک قاضی پر قدرت بود، با درخواست‌های دائمی برای استعفا ناشی از افشای مکالمات و پیام‌هایش روبروست که نشان می‌دهد با دادستان‌ها در پرونده مبارزه با فساد موسوم به “کارواش” همکاری داشته؛ پرونده‌ای که به رد صلاحیت و دور نگهداشتن داسیلوا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ منجر شد.

معترضان در راهپیمایی روز یکشنبه پرچم زرد و سبز برزیل را به تن داشته و در خیابان‌های ۷۵ شهر برزیل دست. همچنین این راهپیمایی‌ها در برازیلیا، پایتخت، ریو دوژانیرو و سائو پائولو برگزار شد تا مردم حمایت خود را از وزیر دادگستری اعلام کنند که از نظر بسیاری یک قهرمان است.

بولسونارو از راهپیمایان در توئیتی تشکر کرد و مورو نیز از حامیانش قدردانی کرد.

وزیر دادگستری برزیل اخیراً به کمیته سنای این کشور گفته بود که قربانی انتقام بابت تلاش‌های مبارزه با فساد شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + هشت =