کد خبر : 165970
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
-

‌وزارت نفت موضوع جابجایی منازل آلوده به نفت و گاز مسجدسلیمان را تعیین تکلیف کند

‌وزارت نفت موضوع جابجایی منازل آلوده به نفت و گاز مسجدسلیمان را تعیین تکلیف کند

به گزارش قائم آنلاین، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای مسکن استان که امروز، ۹ تیرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در آن زمان که بحث جابجایی واحدهای مسکونی در مسجدسلیمان که در خطر آلودگی‌های نفت و گاز قرار داشتند مطرح شد، قرار بود با پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان این کار انجام بگیرد. وی افزود:

به گزارش قائم آنلاین، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای مسکن استان که امروز، ۹ تیرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در آن زمان که بحث جابجایی واحدهای مسکونی در مسجدسلیمان که در خطر آلودگی‌های نفت و گاز قرار داشتند مطرح شد، قرار بود با پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان این کار انجام بگیرد.

وی افزود: این تصمیم برای آن بود تا با پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان، ۵ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌هایی که در مسجدسلیمان خانه‌های آنها در خطر آلودگی نفت و گاز قرار دارد، ساخته شود و این خانه‌ها جا به جا شوند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: این پول از سوی وزارت نفت تأمین شده اما مسائلی مانند تورم باعث شد تا نتوان ۵ هزار واحد را به صورت کامل تکمیل کرد و اکنون بخشی از این واحدها تکمیل نشده است.

شریعتی ادامه داد: در این زمینه وزارت نفت دو راه پیش روی خود دارد. یکی از این راه‌ها آن است که اگر وزارت نفت همچنان ادعا می‌کند که زمین‌ها آلوده هستند و مردم نباید در آن مناطق زندگی کنند، باید واحدها را تکمیل و خانه‌های مردم را از آن مناطق جا به جا کند.

وی عنوان کرد: راه دوم نیز آن است که اگر وزارت نفت تشخیص دهد این زمین‌ها در مسجدسلیمان مشکلی برای سکونت و سلامت مردم ندارند، به مردم اجازه تخریب و بازسازی خانه‌ها از سوی شهرداری داده شود و مردم بتوانند خانه‌ها خود را در آن مناطق بهسازی کنند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: وزارت نفت بحث جا به جایی خانه‌های آلوده به نفت و گاز در مسجدسلیمان را تعیین تکلیف کند تا بتوان در خصوص جا به جایی مردم از آن مناطق و یا بهسازی و ساخت خانه‌ها در آن محل اقدام کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =