کد خبر : 165872
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
-

نقش کتاب در کاهش آسیب‌های اجتماعی پررنگ است

نقش کتاب در کاهش آسیب‌های اجتماعی پررنگ است

به گزارش قائم آنلاین، دکتر جعفر مروارید که میزبان کودکان و نوجوانان خیریه گلستان علی در پردیس کتاب بود، با بیان این‌که این طرح در راستای تغییر نگاه به سینماها و مراکز فرهنگی و هنری در شهر اجرا می‌شود، اظهار کرد: سینما تنها مکانی برای دیدن فیلم نیست و یک آکادمی عمومی و نهاد اجتماعی

به گزارش قائم آنلاین، دکتر جعفر مروارید که میزبان کودکان و نوجوانان خیریه گلستان علی در پردیس کتاب بود، با بیان این‌که این طرح در راستای تغییر نگاه به سینماها و مراکز فرهنگی و هنری در شهر اجرا می‌شود، اظهار کرد: سینما تنها مکانی برای دیدن فیلم نیست و یک آکادمی عمومی و نهاد اجتماعی است که در هفته گذشته این اداره کل میزبان کودکان کار در مجموعه پردیس سینمایی سیمرغ بود.

وی تاکید کرد: فروشگاه‌ها و پردیس‌های کتاب به عنوان یک نهاد اجتماعی می‌توانند نقش مهمی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا و هم‌چنین نگاه هویتی برای جوانان را تقویت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خرسان رضوی تصریح کرد: برنامه‌ای که شاهد آن هستیم، میزبان کودکان و نوجوانانی تحت حمایت خیریه گلستان علی است که شاهد حضور بعضی از آن‌ها برای اولین بار در این کتاب‌فروشی هستیم.

مروارید ادامه داد: در این کتاب‌فروشی، در دو سطح به کودکان و نوجوانان خیریه گلستان علی خدمات ارائه شد که آشنا کردن نوجوانان با فضای فکری، تالیفات، محصولات فرهنگی و بازی‌های فکری برای کودکان از آن جمله بود.

وی تصریح کرد: در نهایت این ارتباط میان پردیس‌های کتاب با بدنه اجتماع و حاشیه شهر مشهد می‌تواند به یک هویت منسجم شهری که جز اهداف این طرح است، کمک کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که آسیب‌های شهر مشهد و حاشیه‌نشینی گسترده است، تاکید کرد: ارتباط حاشیه با مرکز و اینکه یک عدالت توزیعی برقرار شود و آثار فرهنگی و کتب و محصولات فرهنگی و بازی‌های فکری بتواند همانطور که در دسترس مرکز شهر است در دسترس حاشیه شهر هم قرار گیرد و نقش اجتماعی کتاب و نقش اصلاح‌گری کتاب به صورت عینی محقق شود جز اهداف این طرح است.

مروارید بیان کرد: خوشحالم که تبسم و نشاط را در چهره کودکان و نوجوانانی که اینجا آمده‌اند، می‌بینیم و کتاب به آن‌ها سرزندگی داده است و باعث تفکر تعهد نقادی در زندگی آینده آن‌ها خواهد شد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم مؤلفان پیشکسوت و جوان با همین فضاهای اجتماعی کنونی و نگاهی که وجود دارد به سمت رفع آسیب‌های اجتماعی که جز برنامه‌های استاندار خراسان رضوی است پیش روند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این‌که نقش کتاب در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش پررنگی است، گفت: حضور گلستان علی به عنوان یک نهاد خیریه و اجتماعی در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یک نهاد فکری و اداری می‌تواند کمک شایانی را در این کاهش آسیب‌ها داشته باشد.

در این بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با مشارکت پردیس کتاب بن کتاب به کودکان و نوجوانان خیریه گلستان علی اهدا کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − پانزده =