کد خبر : 165994
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵
-

سمنان فاقد جرائم خشن و کلان است

سمنان فاقد جرائم خشن و کلان است

به گزارش قائم آنلاین، علیرضا آشناگر در آئین تکریم و معارفه فرمانده نیروی انتظامی سمنان با بیان اینکه این استان از شاخصه‌های امنیتی بالایی برخوردار است، اظهار کرد: استان سمنان فاقد جرایم خشن زیاد و یا سرقت‌های کلان و سازمان‌یافته است. وی از وجود امنیت در سمنان به عنوان یکی از دلایل اقبال سرمایه‌گذاران در

به گزارش قائم آنلاین، علیرضا آشناگر در آئین تکریم و معارفه فرمانده نیروی انتظامی سمنان با بیان اینکه این استان از شاخصه‌های امنیتی بالایی برخوردار است، اظهار کرد: استان سمنان فاقد جرایم خشن زیاد و یا سرقت‌های کلان و سازمان‌یافته است.

وی از وجود امنیت در سمنان به عنوان یکی از دلایل اقبال سرمایه‌گذاران در این استان نام برد و افزود: امنیت بالا، موقعیت ممتاز جغرافیایی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی و … شرایط مساعدی برای توسعه پایدار در استان فراهم کرده که نقش امنیت و نیروی انتظامی در این شرایط برجسته است.

استاندار سمنان از نیروی انتظامی به عنوان تکیه‌گاهی برای مردم نام برد و گفت: کشور ما به برکت تلاش‌های نیروی انتظامی در منطقه‌ای که عمده کشورهای آن با التهاباتی روبرو هستند از نعمت بزرگ امنیت برخوردار است.

آشناگر خاطرنشان کرد: امنیت و سلامت بر اساس روایت دو نعمت مجهول هستند که مردم نسبت به این دو نعمت غافل هستند و زمانی اهمیت این دو را درک می‌کنند که شاهد اخلال در این دو یا یکی باشند.

وی با بیان اینکه نگاه مردم در بحث آسیب‌های اجتماعی هم به نیروی انتظامی است، گفت: نگاه مردم در مسائل فرهنگی و اجتماعی و جرایم نوپدید نیز به نیروی انتظامی است و همین مرجعیتی به نیروهای انتظامی داده که باید از آن پاسداری کنند.

استاندار سمنان با بیان اینکه برای حفظ این مرجعیت باید پلیس در تراز انقلاب تربیت شود، ادامه داد: خوشبختانه پلیس در همین مسیر حرکت می‌کند.

استاندار سمنان با بیان اینکه مردم طالب اعمال قدرت پلیس هستند، افزود: همین اعمال قدرت است که فضا را برای فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و.. مردم فراهم می‌کند و از همین رو است که مردم طالب اقتدار پلیس هستند.

وی با بیان اینکه باید پلیس را در تراز انقلاب حفظ شود اضافه کرد: باید عزت و اقتدار به‌عنوان دو شاخصه مهم و ارزشمند، همواره مورد توجه پلیس قرار گیرد.

آشناگر با بیان اینکه بیشترین نقش برای تأمین امنیت فردی و اجتماعی در جامعه بر عهده‌ی نیروی انتظامی است، گفت: اقتدار در حقیقت، چیزی جدای از اعمال قدرت است.

وی از اقتدار به معنای پذیرش قدرت پلیس از سوی مردم نام برد و گفت: این پذیرش قدرت نه از روی ترس که از روی اعتماد به پلیس و نیروی انتظامی است.

استاندار بابیان اینکه پلیس باید در چشم مردم عزیز باشد خاطرنشان کرد: پلیس به هر میزان که با مردم روابط عاطفی داشته باشد به همان میزان نیز در چشم عموم عزیز خواهد بود بنابراین پلیس باید با عامه مردم با ملاطفت و مهربانی برخورد کند چرا که این نگرش است که نیروی انتظامی را عزیزتر می‌کند.

آشناگر ادامه داد: اشراف به قانون، اجرای بی‌طرفانه قانون، نظم، آراستگی، ایمان و تعهد و … از دیگر ویژگی‌هایی است که پلیس را در تراز انقلاب قرار می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + دوازده =