کد خبر : 165912
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
-

بازگشت حدود ۱۵۰۰ آواره سوری از لبنان و اردن به کشورشان

بازگشت حدود ۱۵۰۰ آواره سوری از لبنان و اردن به کشورشان

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مرکز روسی “استقبال از آوارگان سوری و اسکان آنها در سوریه” با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۹۴ آواره سوری از اردن و لبنان به کشورشان بازگشتند. طبق این گزارش، ۳۷۹ سوری از جمله ۱۱۴ زن و ۱۹۴ کودک از لبنان و

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مرکز روسی “استقبال از آوارگان سوری و اسکان آنها در سوریه” با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۹۴ آواره سوری از اردن و لبنان به کشورشان بازگشتند.

طبق این گزارش، ۳۷۹ سوری از جمله ۱۱۴ زن و ۱۹۴ کودک از لبنان و از طریق گذرگاه‌های تازه ایجاد شده “یابوس” و تلکلخ” به کشورشان بازگشتند. در همین حال ۱۱۱۵ فرد نیز از اردن و با عبور از گذرگاه نصیب وارد سوریه شدند.

این مرکز در ادامه بیانیه خود آورده است: همچنین ۲۰ آواره سوری به محل اقامت دائم خود بازگردانده شدند.

طبق گزارش مرکز استقبال از آوارگان، یگان مهندسی نظامی ارتش سوریه نیز طی ۲۴ ساعت گذشته اقدام به پاکسازی ۲.۹ هکتار از اراضی درعا و دمشق از مین کرده است. کارشناسان نیز ۲۹ بمب را کشف و منهدم کردند.

در ماه‌های اخیر با بازگشت ثبات و آرامش به سوریه شمار زیادی از آوارگان سوری به صورت داوطلبانه به کشور خود بازگشته و شماری نیز منتظر فراهم شدن سازوکار قانونی این امر در کشورهای همسایه سوریه هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + دوازده =