کد خبر : 165462
تاریخ انتشار : شنبه ۸ تیر ۱۳۹۸ - ۸:۴۵
-

فرجی‌راد: ترامپ نیازمند مذاکره است

فرجی‌راد: ترامپ نیازمند مذاکره است

به گزارش قائم آنلاین، عبدالرضا فرجی راد در گفت‌وگو ، درباره این‌که آمریکا و ترامپ با رفتارهای دوگانه شایستگی مذاکره را ندارند، گفت: ترامپ وقتی تحریم می‌کند، تصمیم خود را گرفته و برایش سخت است که عقب نشینی کند، زیرا تاکتیکی فکر می‌کند یعنی بیش‌تر به دنبال انتخابات است، منافع ملی آمریکا را خیلی مد

به گزارش قائم آنلاین، عبدالرضا فرجی راد در گفت‌وگو ، درباره این‌که آمریکا و ترامپ با رفتارهای دوگانه شایستگی مذاکره را ندارند، گفت: ترامپ وقتی تحریم می‌کند، تصمیم خود را گرفته و برایش سخت است که عقب نشینی کند، زیرا تاکتیکی فکر می‌کند یعنی بیش‌تر به دنبال انتخابات است، منافع ملی آمریکا را خیلی مد نظر ندارد و به دنبال تبلیغات است.

وی با تاکید بر این‌که اگر ترامپ بخواهد به برجام برگردد، برایش به معنای خودکشی است، اظهار کرد: مخالفین دمکرات که اکنون کاندیدا هستند شروع به تبلیغات علیه او کرده‌اند بر این مبنا که تو به اعتبار آمریکا صدمه زدی و مگر سیاست بچه بازی است، از سوی دیگر ترامپ در این وضعیت طرفدارانش را هم از دست می‌دهد.

این استاد دانشگاه افزود: بنابراین باید فشار بیاورد که بگوید راهی را انتخاب کردم که قبل از انتخابات هم آنرا تبلیغ کردم. از برجام هم طبق گفته‌هایم خارج شدم و این راه را ادامه می‌دهم.

سفیر سابق ایران در نروژ همچنین بیان کرد: از سوی دیگر اتفاقاتی که در چند هفته گذشته رخ داد مانند مساله سرنگونی پهپاد که کاملاً به طور مستقیم به آمریکا مربوط می‌شود و یا مساله موشک‌های حوثی‌ها که غیر مستقیم آمریکا را درگیر کرده، می‌طلبد که آمریکا به سرعت برای این‌که هیمنه خود را حفظ کند، اقدامی انجام می‌داد.

فرجی راد ادامه داد: همچنین ترامپ به مذاکره هم نیاز دارد و برای همین فشار می‌آورد تا مذاکره انجام شود، معتقدم آمریکایی‌ها در یک سردرگمی به سر می‌برند، یک کار اشتباه شروع شد و آن کار اشتباه آن‌ها را در سردر گمی قرار داد، از یک طرف فشارهای آن‌ها جنبه اقتصادی دارد، از طرفی هم نمی‌خواهند بجنگند زیرا نتیجه‌اش برای‌شان مشخص نیست و تصور می‌کنند در انتخابات بازنده می‌شوند.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر تصور می‌کنند اگر در مقابل اقدامات ایران به ویژه پهپاد اقدامی نکنند، هیمنه آمریکا که نتیجه‌اش پایین آمدن رأی ترامپ و سردرگمی در سیاست خارجی‌شان است، از بین می‌رود.

این استاد ژئوپلیتیک دانشگاه تاکید کرد: بنابراین باید دقت کنیم نسبت به حوادثی که پیش می‌آید، اولاً مغرور نباشیم، در ثانی با دقت با اروپایی‌ها که برخی از آن‌ها تا حدودی به آمریکا تمایل پیدا کرده و کشورهایی مانند فرانسه، آلمان و انگلیس و برخی دیگر که تلاش دارند به بهانه حفاظت از کشتی‌ها در خلیج فارس حضور داشته باشند، گفت‌وگوها را همچون گذشته ادامه دهیم و اروپایی‌ها را قانع کنیم که فشارهای آمریکا این تنش‌ها را به وجود آورده است.

فرجی راد همچنین بیان کرد: سایر کشورهای منطقه که با این‌ها همکاری می‌کنند مانند عربستان و امارات باید متوجه شوند که اگر درگیری شروع شود ابتدا دودش به چشم خودشان به ویژه امارات می‌رود. طبیعتاً وقتی درگیری رخ دهد در این جنگ هم آمریکا، عربستان و هم ایران و بیش از همه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس این امارات است که صدمه می‌بیند و باید به آن‌ها گوشزد کرد که دست بردارند و حداقل استقلال یا بی‌طرفی خود را در این قضایا نشان دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × سه =