کد خبر : 165553
تاریخ انتشار : شنبه ۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
-

تنها راهکار بحران آب، مدیریت مصرف و تقاضا است

تنها راهکار بحران آب، مدیریت مصرف و تقاضا است

به گزارش قائم آنلاین، مسعود تابش در گفت‌وگو ، اظهار کرد: باید یاد بگیریم با آب، اقلیم و بارش سالانه منطقه خود مدارا کنیم و نیازهای مصرف را به اندازه منابع در دسترس آب، تنظیم کنیم که نیازمند نوعی جراحی است. وی افزود: باید یاد بگیریم که در بخش آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی، رفتار

به گزارش قائم آنلاین، مسعود تابش در گفت‌وگو ، اظهار کرد: باید یاد بگیریم با آب، اقلیم و بارش سالانه منطقه خود مدارا کنیم و نیازهای مصرف را به اندازه منابع در دسترس آب، تنظیم کنیم که نیازمند نوعی جراحی است.

وی افزود: باید یاد بگیریم که در بخش آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی، رفتار خود را عوض کنیم. عادت‌ها و شیوه‌های فعلی مصرف آب را کنار بگذاریم تا میزان مصرف اصلاح شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن آب و فاضلاب ایران تصریح کرد: در مورد منابع آب و شیوه‌های درست مصرف آب باید مردم را آموزش داد و با آنها همراه شد تا اعتماد مردم را جلب کنیم. مدیریت مصرف آب با دستور و بخشنامه امکان پذیر نیست.

تابش تاکید کرد: وظیفه مسئولان استحصال درست منابع آب و توزیع درست آن است اما اگر مردم نخواهند مصرف آب را مدیریت کنند، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. مصرف آب بیشتر از میزان ذخایر آب است. دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند آب را خلق کنند.

وی در مورد شرایط استفاده از آب‌های نامتعارف تاکید کرد: پساب فاضلاب نیز محدود است و شرایط خاص خود را دارد که برای مصرف در صنعت و کشاورزی، باید دوباره تصفیه شود و شاخص‌های بالاتری دارد که نیازمند هزینه و هوشمندی است که بی توجهی به آن موجب ضرر و آسیب می‌شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن آب و فاضلاب ایران گفت: مصرف پساب فاضلاب، برای کشاورزی و صنعت مراحل و شاخص‌های خاصی دارد که باید رعایت کرد. بر اساس مقررات سازمان بهداشت جهانی، استفاده از پساب فقط برای درختان غیرمثمر است و نمی‌توان با چشمان بسته در صنعت و کشاورزی استفاده کرد.

تابش افزود: در موضوع آب با بحران اعتماد مواجه هستیم، مردم به دستگاه‌ها در هنگام تصمیمات مهم اعتماد ندارند که در این وضعیت علوم انسانی و جامعه شناسی باید برای گشایش این گره‌ها اقدامی کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 + نه =