کد خبر : 165357
تاریخ انتشار : جمعه ۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
-

یکی از وجوه دانشگاه‌ها، امکان بهره‌مندی از ظرفیت‌های جهانی است

یکی از وجوه دانشگاه‌ها، امکان بهره‌مندی از ظرفیت‌های جهانی است

به گزارش قائم آنلاین، دکتر محمود نیلی احمدآبادی به مناسبت هفتادمین سال تاسیس دانشگاه فردوسی مشهد در نشست روسای دانشگاه‌های بزرگ که در سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروز دانشگاه‌های ما در صحنه بین‌المللی بسیار خوش می‌درخشند و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند که این جایگاه ویژه یک فرصت استثنایی را

به گزارش قائم آنلاین، دکتر محمود نیلی احمدآبادی به مناسبت هفتادمین سال تاسیس دانشگاه فردوسی مشهد در نشست روسای دانشگاه‌های بزرگ که در سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروز دانشگاه‌های ما در صحنه بین‌المللی بسیار خوش می‌درخشند و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند که این جایگاه ویژه یک فرصت استثنایی را برای آن‌ها فراهم می‌آورد تا بتوانند از ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده کنند.

وی افزود: آنچه که امروز شاهد آن هستیم، خوشه‌های فکری و مشورتی است که در بین دانشگاه‌ها تشکیل شده است؛ تشکیل خوشه‌های فکری شاید برای اولین‌بار در کشور کمک کرد تا افراد متخصص در یک حوزه کنار هم قرار بگیرند و راجع به یک موضوع مشترک فعالیت کنند که البته هم به لحاظ الگو و هم به لحاظ محتوا آینده بسیار خوبی را برای آن‌ها تصور می‌کنم.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: دانشگاه‌ها در حال تجربه پروژه پژوهشی هستند که جنبه‌های حقوقی، مالی و اجرایی دارد و چندین دانشگاه به طور مشترک این اقدام را انجام می‌دهند. چند سازمان که از لحاظ مالی و حقوقی متفاوت هستند یک پروژه را متعهد می‌شوند و آن را انجام می‌دهند که فارغ از نتیجه بسیار خوبی که خواهد داشت، یک تمرین است و ما هیچ چاره‌ای جز فعالیت و همکاری مشترک نداریم.

وی عنوان کرد: هر کدام از دانشگاه‌های کشور ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارند و اگر این ظرفیت در کنار هم قرار بگیرد، با هم ضرب می‌شود و توانمندی‌ها را به ظهور می‌رساند. مجموعه دستگاه‌های مدیریتی کشور هم به این نتیجه رسیده‌اند که پاسخ بسیاری از مشکلات و راه حل آن‌ها در به‌کارگیری ظرفیت دانشگاه‌ها است. دانشگاه‌ها اگر بخواهند به این نیازها پاسخ دهند، هیچ‌کدام به تنهایی نمی‌توانند و باید در کنار هم قرار گیرند.

نیلی احمدآبادی بیان کرد: با توجه به جایگاهی که دانشگاه‌ها به عنوان مرجع در کشور دارند، اگر در کنار یکدیگر قرار گیرند و مورد توجه دستگاه‌ها باشند حتماً می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک بر بسیاری از مشکلات فائق آییم و بیش از گذشته در توسعه، مشارکت داشته باشیم و به یک کشور توسعه یافته تبدیل شویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × سه =