کد خبر : 165385
تاریخ انتشار : جمعه ۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
-

رئیس‌جمهور چین: سیاست حمایت از صنایع داخلی بزرگترین خطر برای جامعه بین‌الملل است

رئیس‌جمهور چین: سیاست حمایت از صنایع داخلی بزرگترین خطر برای جامعه بین‌الملل است

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در نشست گروه بریکس که در آستانه نشست گروه ۲۰ در ژاپن برگزار شد، گفت: در حال حاضر ما با وضعیت بسیار دشواری در عرصه بین‌الملل مواجه هستیم. اگرچه اقتصاد جهانی به طور کلی در حال رشد است اما ما شاهد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در نشست گروه بریکس که در آستانه نشست گروه ۲۰ در ژاپن برگزار شد، گفت: در حال حاضر ما با وضعیت بسیار دشواری در عرصه بین‌الملل مواجه هستیم. اگرچه اقتصاد جهانی به طور کلی در حال رشد است اما ما شاهد افزایش بی‌ثباتی هستیم. بزرگترین خطر این است که برخی کشورهای در حال توسعه سیاست حمایت از صنایع داخلی و یک‌جانبه گرا را پیش گرفتند که منجر به جنگ‌های تجاری و بن بست اقتصادی می‌شود. تمامی این اقدامات نظم تجارت بین‌المللی و زنجیره تولید را برهم می‌زند و بر منافع مشترک کشورهایمان نیز تأثیر می‌گذارد. به علاوه این سیاست‌ها سایه‌ای بر صلح و ثبات در کل جهان می‌افکند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توسعه اقتصاد دیجیتال شد و آن را کاتالیزوری برای یک‌پارچگی تکنولوژی‌های مختلف به منظور توسعه اقتصادی باکیفیت توصیف کرد.

شی افزود: ما به ارتقای توسعه اقتصاد دیجیتال و اقتصاد فیزیکی یا همان اقتصاد واقعی نیاز داریم. ما باید نقش اقتصاد دیجیتال را به عنوان کاتالیزوری برای اتحاد داده‌های بزرگ اینترنت، هوش مصنوعی و اقتصاد واقعی پر رنگ کنیم. این اقدام می‌تواند به ایجاد محرک‌های جدید رشد و ایجاد انگیزه‌هایی برای توسعه اقتصادی باکیفیت کمک کند. ما به تقویت زیربناهای دیجیتال و ارتقای اتصالات نیاز داریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + 11 =