کد خبر : 165296
تاریخ انتشار : جمعه ۷ تیر ۱۳۹۸ - ۹:۲۰
-

جزئیات ثبت نام در نخستین دوره پودمانی مجازی پزشکی خانواده اعلام شد

جزئیات ثبت نام در نخستین دوره پودمانی مجازی پزشکی خانواده اعلام شد

به گزارش قائم آنلاین، دکتر‬ آبتین‬ حیدرزاده‬ در‬ گفت‬ و‬ گو‬ ، ضمن‬ بیان این مطلب‬ با تاکید بر اهمیت اجرای برنامه‌های آموزش پزشکی خانواده در کشور، اظهار کرد: این برنامه‌ها در راستای سیاست‌های کلی نظام سلامت از جایگاه بالایی برخوردار است. به همین جهت در راستای سیاست‌های کلی نظام سلامت مبنی بر نهادینه شدن

به گزارش قائم آنلاین، دکتر‬ آبتین‬ حیدرزاده‬ در‬ گفت‬ و‬ گو‬ ، ضمن‬ بیان این مطلب‬ با تاکید بر اهمیت اجرای برنامه‌های آموزش پزشکی خانواده در کشور، اظهار کرد: این برنامه‌ها در راستای سیاست‌های کلی نظام سلامت از جایگاه بالایی برخوردار است. به همین جهت در راستای سیاست‌های کلی نظام سلامت مبنی بر نهادینه شدن نظام ارجاع و پزشک خانواده در کشور، برنامه‌های آموزش پزشکی خانواده با جدیت در وزارت بهداشت اجرایی می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: توسعه و ارتقای آموزش و تربیت نیروی تخصصی پزشک خانواده، طراحی و اجرای آموزش‌های مهارتی و پودمانی پزشکی خانواده از جمله برنامه‌هایی است که در وزارت بهداشت در جهت توجه به آموزش پزشکی خانواده اجرایی می‌شود.

مدیر آموزش پزشکی خانواده وزارت بهداشت تاکید کرد: توسعه و ارتقای آموزش و تربیت نیروی انسانی تخصصی پزشک خانواده، نیازسنجی آموزشی و تربیت متخصص پزشکی خانواده با همکاری معاونت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله اقدامات اساسی وزارت بهداشت در جهت اجرای آموزش پزشکی خانواده است.

دکتر حیدرزاده همچنین از طراحی استانداردها و اعتباربخشی مستمر مراکز آموزشی دانشگاه‌های مجری تربیت متخصص پزشک خانواده خبر داد و گفت: در حال حاضر «طراحی و اجرای آموزش‌های مهارتی و پودمانی پزشکی خانواده» در‬ وزارت بهداشت انجام‬ شده‬ است و‬ این برنامه با همکاری و اقدام مشترک بین وزارت بهداشت و دفتر منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، برنامه ملی (Family Physician Bridging Program) ارائه و تصویب شده است.

وی افزود: «نخستین دوره پودمانی مجازی پزشکی خانواده» با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مجازی در شرف برگزاری است و ثبت نام داوطلبان این دوره در جریان است.‬ در واقع این دوره پودمانی مجازی مشتمل بر پنج‬ پودمان است که پزشکان عمومی می‌توانند در این دوره‌ها ثبت نام کنند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: با توجه به استعلامی که از معاونت بهداشت وزارت بهداشت صورت گرفته است، متخصصین پزشکی اجتماعی، بیماری‌های داخلی و بیماری‌های کودکان نیز در در صورت تمایل می‌توانند این دوره آموزشی را (با مدت زمان کوتاه‌تر و تعدیل شده) بگذرانند، و طی این دوره توسط آنها برای نظام سلامت اثربخش و سودمند خواهد بود.

مدیر آموزش پزشکی خانواده وزارت بهداشت در پایان‬ با بیان این‌که تاکنون بیش از ۷۰۰ نفر از پزشکان عمومی در دوره اول این آموزش پودمانی ثبت‏‬ نام کرده‌اند و ظرفیت پذیرش دوره اول در حال تکمیل است، ‬ گفت: در صورتی که علاقمندان حداکثر تا ١٠ تیر ۱۳۹۸ موفق به ثبت نام برای گذراندن این دوره از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی مجازی به آدرس: www.vums.ac.ir نشدند، می‌توانند نسبت به رزرو جا برای دوره‌های آتی از طریق همان سایت اقدام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + 13 =