کد خبر : 165239
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۶ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
-

لرستان دارای منابع آب پایدار نیست

لرستان دارای منابع آب پایدار نیست

به گزارش قائم آنلاین، دکتر سید موسی خادمی در آیین کلنگ‌زنی سد مخملکوه خرم‎آباد با بیان اینکه احداث این سد در راستای حل یک مجموعه چند بعدی از مشکلات ما در حوزه آب است اظهار کرد: مشکل ما در تامین آب شرب است و در استان دارای منابع آب پایدار نیستیم و عمدتاً از چشمه‌ها

به گزارش قائم آنلاین، دکتر سید موسی خادمی در آیین کلنگ‌زنی سد مخملکوه خرم‎آباد با بیان اینکه احداث این سد در راستای حل یک مجموعه چند بعدی از مشکلات ما در حوزه آب است اظهار کرد: مشکل ما در تامین آب شرب است و در استان دارای منابع آب پایدار نیستیم و عمدتاً از چشمه‌ها و چاه‌ها برای آب مورد نیاز استان استفاده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: احداث این سد می‎تواند این مشکل را مرتفع کند.

خادمی اضافه کرد: باید به هر روشی که می‎شود تامین منابع مالی کنیم تا این پروژه به نتیجه برسد.

استاندار لرستان بیان کرد: این سد به دلیل نزدیکی به شهر و جاذبه‎های گردشگری و تامین آب شرب بسیار پراهمیت است و باید از طرق مختلف تامین مالی برای آن صورت گیرد.

استاندار لرستان عنوان کرد: در سیل اخیر جلوه‎ای از مدیریت جهادی در حوزه وزارت نیرو را شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل حجم بالای سیل و تغییر مسیر رودخانه مشکلاتی برای استان به وجود آمد و بخش عمده‌ای از روستاها، تأسیسات، باغات، جاده‌ها و اراضی در معرض خطر سیل قرار گرفتند.

وی گفت: عدم لایروبی رودخانه و عدم ایجاد تاسیسات حفاظت کننده در رودخانه ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند و باید منابع را تأمین کنیم تا جلوی خسارات احتمالی در بارش‎های پاییزی پیش رو را بگیریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 − چهار =