کد خبر : 165237
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۶ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵
-

تخصیص ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای مهندسی رودخانه‎های لرستان

تخصیص ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای مهندسی رودخانه‎های لرستان

به گزارش قائم آنلاین،  رضا اردکانیان در آیین کلنگ زنی سد مخملکوه اظهار کرد: در کشور ۱۷۹ سد بزرگ‌در دست بهره‎برداری داریم. وی ادامه داد: لرستان با داشتن ۵.۳ میلیارد مترمکعب جریانات سطحی فقط ۴ سد با کمتر نیم میلیارد مترمکعب در آن به بهره‎برداری رسیده است. اردکانیان اضافه کرد: مهار آبهای سطحی به منظور

به گزارش قائم آنلاین،  رضا اردکانیان در آیین کلنگ زنی سد مخملکوه اظهار کرد: در کشور ۱۷۹ سد بزرگ‌در دست بهره‎برداری داریم.

وی ادامه داد: لرستان با داشتن ۵.۳ میلیارد مترمکعب جریانات سطحی فقط ۴ سد با کمتر نیم میلیارد مترمکعب در آن به بهره‎برداری رسیده است.

اردکانیان اضافه کرد: مهار آبهای سطحی به منظور امنیت غذایی، تامین آب شرب شهرها و روستاها و تولید انرژی از اهداف مهم سدسازی کشور است.

وی گفت: در سدسازی باید ملاحظات فنی، زیست محیطی، اطلاعات آب و پایه مربوط به بارش و روان آبها لحاظ شود تا این پروژه‎ها بتوانند مفید باشند.

وزیر نیرو ادامه داد: سد با طول عمر ۵۰ساله می‎تواند فواید زیادی داشته باشد.

وزیر نیرو با بیان اینکه این استان دارای پتانسیل‎های آبی خوبی است امادر خصوص آب شرب جریان پایداری نداریم و این موضوع به لحاظ مهندسی و مبانی پایه‎ای مدیریت آب قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه متاسفانه یکی از معضلات ما نداشتن جریانات آبی پایدار در کشور و به تبع در لرستان است،عنوان کرد: وزارت نیرو، مسئولان، نمایندگان و رسانه‎ها نباید این مقدار انرژی و اعصاب و روان خود را برای گفتن این واقعیت مسلم به کار بگیرند چراکه نبود یک طرح مصوب آمایش سرزمین موجب ایجاد این مشکلات شده است.

اردکانیان افزود: باید این امر را برای تثبیت جمعیت و به عنوان یک مقوله امنیت ملی به هر طریق ممکن رفع کنیم و نیاز به یک جبران مافات وسیع داریم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه دولت، مجلس، نخبگان، اساتید دانشگاه‎ها و رسانه‎ها این مسیر اصلا صحیح نیست که برای تبیین واقعیات این‎چنینی این مقدار انرژی و هزینه صرف و فرصت سوزی شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه کشور از نبود یک طرح مصوب آمایش سرزمین در رنج است، بیان کرد : هنوز بعد از ۴۰ سال طرح آمایش سرزمین را نداریم و ضرورت دارد هرچه سریع‎تر عملیاتی شود.

وی درباره مهندسی رودخانه‎های لرستان گفت: ۴۵ میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت نیرو به این مهم اختصاص یافته است و با احتساب منابع استانی این مهم انجام خواهد شد تا قبل از وقوع سیلاب بعدی کار ایمن سازی رودخانه‎ها را انجام دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 7 =